Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
47Judetul Bacau
74Judetul Botosani
225Judetul Iasi
95060Municipiul Iasi
95391Municipiul Pascani
95355Oras Harlau
98373Oras Podu Iloaiei
95471Oras Targu Frumos
95612Alexandru I. Cuza
95667Andrieseni
95747Aroneanu
100273Bals
95792Baltati
95809Baltati
95818Cotargaci
95827Filiasi
95836Madarjesti
95845Podisu
95854Sarca
95863Valea Oilor
95088Barnova
95872Belcesti
95943Bivolari
96058Braesti
96110Butea
96147Ceplenita
100362Ciohorani
96192Ciortesti
96254Ciurea
96334Coarnele Caprei
96370Comarna
100282Costesti
96423Costuleni
96478Cotnari
96593Cozmesti
96637Cristesti
96664Cucuteni
96717Dagata
96815Deleni
96888Dobrovat
96904Dolhesti
100308Draguseni
96940Dumesti
97009Erbiceni
100317Fantanele
97063Focuri
97090Golaiesti
97189Gorban
97241Grajduri
97321Gropnita
97394Grozesti
97438Halaucesti
100326Harmanesti
97465Helesteni
95159Holboca
97517Horlesti
95499Ion Neculce
97553Ipatele
97606Lespezi
97679Letcani
97722Lungani
97777Madarjac
97811Mircesti
97875Mironeasa
97919Miroslava
98051Miroslovesti
98113Mogosesti
98168Mogosesti-Siret
98202Mosna
98220Motca
98257Movileni
98300Oteleni
98337Plugari
98435Popesti
98505Popricani
98603Prisacani
98649Probota
100335Rachiteni
98685Raducaneni
95239Rediu
98738Romanesti
100344Roscani
98774Ruginoasa
98916Scanteia
99290Scheia
98827Schitu Duca
98998Scobinti
99058Sinesti
99370Sipote
99101Siretel
99165Stolniceni-Prajescu
99209Strunga
99441Tansa
99478Tatarusi
99673Tibana
99780Tibanesti
99879Tiganasi
99539Todiresti
95293Tomesti
99600Trifesti
99922Tutora
96003Ungheni
100353Valea Lupului
99968Valea Seaca
100086Vanatori
100004Victoria
100148Vladeni
100219Voinesti
270Judetul Neamt
332Judetul Suceava
378Judetul Vaslui
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Termene depunere Revisal in 2017
    Termene depunere Revisal in 2017
    Salarii
    Legea aferenta Revisal este HG 500/2011


    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Legislatie economica
    Majoritatea companiilor incearca sa gaseasca modalitati legale prin care sa plateasca impozite mai mici. In fiscalitate exista principiul prin care orice companie este libera sa-si organizeze activitatea astfel incat sa poata sa-si optimizeze platile de taxe si impozite.


    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    Legislatie economica
    La contabilizarea operatiunilor trebuie avute in vedere atat documentele si clauzele contractuale care stau la baza lor, cat si reglementarile contabile in vigoare.


    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Legislatie economica
    Plafonul pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA. Plafonul pentru ie?irea din sistemul TVA la incasare. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitiile intracomunitare de bunuri. Plafonul pentru modificarea perioadei fiscale la TVA de la trimestru la luna. Plafonul pentru vanzari la distanta. Plafonul pentru trecerea de la norma de venit la sistem real.


    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    T.V.A.
    Important! Persoana impozabila trebuie sa pastreze un registru al bunurilor de capital care fac obiectul ajustarii taxei deductibile, care sa permita controlul taxei deductibile ?i al ajustarilor efectuate. Acest registru trebuie pastrat pe o perioada care incepe din momentul in care taxa aferenta achizi?iei bunurilor de capital devine exigibila ?i se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii. Orice alte inregistrari, documente ?i jurnale privind bunurile de capital trebuie pastrate pentru aceea?i perioada.


    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    Monografii contabile
    Garantiile de buna executie retinute de beneficiarii lucrarilor executate reprezinta active imobilizate.Acestea se evidentiaza in categoria imobilizarilor financiare si se mentin in aceasta categorie pe toata durata prevazuta in contract.


    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Monografii contabile
    in cazul unei societati comerciale, rezerva legala este deductibila in limita unei cote de 5% aplicata asupra profitului contabil, inainte de determinarea impozitului pe profit, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pāna ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat sau din patrimoniu, dupa caz, potrivit legilor de organizare si functionare.


    Monografie contabila dividende
    Monografie contabila dividende
    Monografii contabile
    Anii 2016 si 2017 sunt cei mai favorabili ridicarii de dividende, pentru ca se plate?te un impozit de 5%, fara alte taxe. Po?i beneficia de aceasta facilitate inepand cu 01 ianuarie 2016.


    Modificare cota tva din 20 in 19 incepand cu 01.01.2017
    Modificare cota tva din 20 in 19 incepand cu 01.01.2017
    Legislatie economica
    Incepānd cu data de 01.01.2017, se modifica cota standard de TVA. Noua cota de TVA va fi de 19 % in loc de 20%.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro