Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
47Judetul Bacau
74Judetul Botosani
225Judetul Iasi
270Judetul Neamt
332Judetul Suceava
378Judetul Vaslui
161794Municipiul Barlad
161829Municipiul Husi
161945Municipiul Vaslui
164981Oras Murgeni
161856Oras Negresti
162014Albesti
162069Alexandru Vlahuta
162149Arsura
162327Bacani
162381Bacesti
162452Balteni
162194Banca
162498Berezeni
162559Blagesti
162595Bogdana
162693Bogdanesti
162791Bogdanita
162871Botesti
162924Bunesti-Averesti
167268Ciocani
163002Codaesti
163057Coroiesti
163137Costesti
167277Cozmesti
163208Cretesti
163253Danesti
163324Deleni
163379Delesti
164277Dimitrie Cantemir
167286Dodesti
163486Dragomiresti
163618Dranceni
163681Duda-Epureni
163734Dumesti
163789Epureni
163832Falciu
167295Feresti
167231Fruntiseni
163903Gagesti
164062Garceni
163967Gherghesti
164133Grivita
164197Hoceni
164339Iana
167222Ibanesti
164393Ivanesti
164543Ivesti
164598Laza
164687Lipovat
164749Lunca Banului
164829Malusteni
164892Miclesti
164936Muntenii De Jos
167302Muntenii De Sus
165069Oltenesti
165130Osesti
165185Padureni
165274Perieni
167311Pochidia
165416Pogana
167259Pogonesti
165336Poienesti
165470Puiesti
165611Pungesti
167320Puscasi
167240Rafaila
165719Rebricea
165817Rosiesti
165899Solesti
165915Bousori
165924Iaz
165933Satu Nou
165942Serbotesti
165906Solesti
165951Stioborani
165960Valea Silistei
165979Stanilesti
166057Stefan Cel Mare
166137Suletea
166235Tacuta
166182Tanacu
166315Tatarani
166413Todiresti
166529Tutova
166636Valeni
166672Vetrisoaia
166707Viisoara
166770Vinderei
166869Voinesti
166985Vulturesti
167035Vutcani
167071Zapodeni
167179Zorleni
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Impozitul specific in 2017
    Impozitul specific in 2017
    Legislatie economica
    Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activita?i a fost publicata in M. Of. nr. 812 din 14 octombrie ?i intra in vigoare de la 1 ianuarie 2017.


    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Legislatie economica
    Persoanele impozabile stabilite in Romānia, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene au posibilitatea solicitarii rambursarii taxei pe valoarea adaugata achitata in acel stat, prin completarea si depunerea formularului 318 ?Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romānia, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal?.


    Termene depunere Revisal in 2017
    Termene depunere Revisal in 2017
    Salarii
    Legea aferenta Revisal este HG 500/2011


    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Legislatie economica
    Majoritatea companiilor incearca sa gaseasca modalitati legale prin care sa plateasca impozite mai mici. In fiscalitate exista principiul prin care orice companie este libera sa-si organizeze activitatea astfel incat sa poata sa-si optimizeze platile de taxe si impozite.


    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    Legislatie economica
    La contabilizarea operatiunilor trebuie avute in vedere atat documentele si clauzele contractuale care stau la baza lor, cat si reglementarile contabile in vigoare.


    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Legislatie economica
    Plafonul pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA. Plafonul pentru ie?irea din sistemul TVA la incasare. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitiile intracomunitare de bunuri. Plafonul pentru modificarea perioadei fiscale la TVA de la trimestru la luna. Plafonul pentru vanzari la distanta. Plafonul pentru trecerea de la norma de venit la sistem real.


    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    T.V.A.
    Important! Persoana impozabila trebuie sa pastreze un registru al bunurilor de capital care fac obiectul ajustarii taxei deductibile, care sa permita controlul taxei deductibile ?i al ajustarilor efectuate. Acest registru trebuie pastrat pe o perioada care incepe din momentul in care taxa aferenta achizi?iei bunurilor de capital devine exigibila ?i se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii. Orice alte inregistrari, documente ?i jurnale privind bunurile de capital trebuie pastrate pentru aceea?i perioada.


    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    Monografii contabile
    Garantiile de buna executie retinute de beneficiarii lucrarilor executate reprezinta active imobilizate.Acestea se evidentiaza in categoria imobilizarilor financiare si se mentin in aceasta categorie pe toata durata prevazuta in contract.


    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Monografii contabile
    in cazul unei societati comerciale, rezerva legala este deductibila in limita unei cote de 5% aplicata asupra profitului contabil, inainte de determinarea impozitului pe profit, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pāna ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat sau din patrimoniu, dupa caz, potrivit legilor de organizare si functionare.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro