Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
47Judetul Bacau
20297Municipiul Bacau
20876Municipiul Moinesti
20563Municipiul Onesti
20778Oras Buhusi
20821Oras Comanesti
22166Oras Darmanesti
20910Oras Slanic-Moldova
20965Oras Targu Ocna
21007Agas
21098Ardeoani
21123Asau
21196Balcani
21454Barsanesti
21249Beresti-Bistrita
21338Beresti-Tazlau
21418Berzunti
21506Blagesti
21560Bogdanesti
21597Brusturoasa
26338Buciumi
21668Buhoci
21757Caiuti
21720Casin
21855Cleja
21891Colonesti
21971Corbasca
22059Cotofanesti
22111Damienesti
22237Dealu Morii
22380Dofteana
22460Faraoani
22488Filipeni
22576Filipesti
22665Gaiceana
22781Garleni
22718Ghimes-Faget
26346Gioseni
22834Glavanesti
20607Gura Vaii
22898Helegiu
20313Hemeius
22941Horgesti
23047Huruiesti
26379Itesti
23127Izvoru Berheciului
20359Letea Veche
23207Lipova
23289Livezi
23350Luizi-Calugara
23387Magiresti
20411Magura
23449Manastirea Casin
20466Margineni
23494Motoseni
23644Negri
23715Nicolae Balcescu
26353Odobesti
23797Oituz
23868Oncesti
23948Orbeni
23975Palanca
24187Pancesti
24034Parava
24276Pargaresti
24089Parincea
24338Parjol
24427Plopana
24524Podu Turcului
24631Poduri
24659Bucsesti
24668Cernu
24677Cornet
24686Negreni
24640Poduri
24695Prohozesti
24702Valea Sosii
26361Prajesti
24766Racaciuni
24837Rachitoasa
24711Racova
24999Rosiori
25148Sanduleni
26320Sarata
25068Sascut
25228Saucesti
25291Scorteni
25362Secuieni
25488Solont
25521Stanisesti
20670Stefan Cel Mare
25629Strugari
25692Tamasi
25825Targu Trotus
25745Tatarasti
25861Traian
25932Ungureni
26029Urechesti
26083Valea Seaca
26118Vultureni
26289Zemes
74Judetul Botosani
225Judetul Iasi
270Judetul Neamt
332Judetul Suceava
378Judetul Vaslui
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Conven?ia civila: cum se impoziteaza ?i cum se declara in 2017
    Conven?ia civila: cum se impoziteaza ?i cum se declara in 2017
    Monografii contabile
    Pentru prestarea anumitor activita?i, angajatorii decurg de multe ori la contractele civile de prestare servicii, cunoscute sub denumirea de conven?ii civile, care nu se supun prevederilor Codului muncii ?i care pot fi incheiate doar pentru efectuarea unor activita?i cu caracter ocazional. in cazul conven?iei civile este exclusa dependen?a, subordonarea prestatorului fa?a de platitorul venitului ?i continuitea activita?ii desfa?urate. Altfel, acel act civil poate fi considerat ca mascheaza de fapt un raport de munca, fara sa se incheie un contract individual de munca, folosit de unii angajatori ca o modalitate mai flexibila, cu mai pu?ine obliga?ii ale angajatorului fa?a de salariat ?i mai pu?in costisitoare fiscal.


    Concediu de odihna: ce se intampla daca salariatul nu solicita concediul
    Concediu de odihna: ce se intampla daca salariatul nu solicita concediul
    Monografii contabile
    Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentan?ilor salaria?ilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Iar programarea se face pâna la sfâr?itul anului calendaristic pentru anul urmator, conform art.148 alin.(1) din Codul muncii. in cadrul perioadelor de concediu stabilite conform programarii, salariatul poate solicita efectuarea concediului cu cel pu?in 60 de zile anterioare efectuarii acestuia.


    Absen?ele nemotivate se inregistreaza in Revisal?
    Absen?ele nemotivate se inregistreaza in Revisal?
    Legislatie economica
    Potrivit art. 51 alin.(2) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, contractul individual de munca poate fi suspendat in situatia absentelor nemotivate ale salariatului, in conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil, prin contractul individual de munca, precum si prin regulamentul intern.


    Pensionare pentru limita de varsta. Când inceteaza CIM ?i cum poate continua raportul de munca?
    Pensionare pentru limita de varsta. Când inceteaza CIM ?i cum poate continua raportul de munca?
    Legislatie economica
    Potrivit prevederilor art.56 alin.(1) lit.c) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, contractul individual de munca existent inceteaza de drept la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate de gradul III, pensiei anticipate partiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare; la data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca in cazul invaliditatii de gradul I sau II.


    Cadourile oferite salariatilor cu ocazia Pastelui ? tratament fiscal 2017
    Cadourile oferite salariatilor cu ocazia Pastelui ? tratament fiscal 2017
    Legislatie economica
    Potrivit prevederilor art.76 alin.(4) lit.a) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt venituri impozabile in intelesul impozitului pe venit ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru dispozitive medicale, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, cat si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.


    Incasare avans ? cand colectam TVA?
    Incasare avans ? cand colectam TVA?
    T.V.A.
    Exigibilitatea TVA intervine la data la care are loc faptul generator, dar si aici avem o serie de exceptii


    Impozitul specific in 2017
    Impozitul specific in 2017
    Legislatie economica
    Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activita?i a fost publicata in M. Of. nr. 812 din 14 octombrie ?i intra in vigoare de la 1 ianuarie 2017.


    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Legislatie economica
    Persoanele impozabile stabilite in România, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene au posibilitatea solicitarii rambursarii taxei pe valoarea adaugata achitata in acel stat, prin completarea si depunerea formularului 318 ?Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in România, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal?.


    Termene depunere Revisal in 2017
    Termene depunere Revisal in 2017
    Salarii
    Legea aferenta Revisal este HG 500/2011


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro