Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
47Judetul Bacau
74Judetul Botosani
35731Municipiul Botosani
36006Municipiul Dorohoi
36453Oras Bucecea
35946Oras Darabani
37280Oras Flamanzi
36060Oras Saveni
39168Oras Stefanesti
40035Adaseni
36131Albesti
36202Avrameni
36300Baluseni
39983Blandesti
36373Braesti
36426Broscauti
36499Calarasi
39967Candesti
36532Concesti
36569Copalau
36649Cordareni
36676Corlateni
36756Corni
39975Cosula
36809Cotusca
36907Cristesti
36952Cristinesti
35759Curtesti
37057Dangeni
37011Dersca
39959Dimacheni
37100Dobarceni
37173Draguseni
37217Durnesti
37324Frumusica
37397George Enescu
37459Gorbanesti
37618Hanesti
37547Havarna
37672Hiliseu-Horia
37734Hlipiceni
37770Hudesti
37823Ibanesti
37850Leorda
39942Lozna
37912Lunca
37958Manoleasa
38063Mihai Eminescu
38161Mihaileni
38241Mihalaseni
38321Mileanca
38376Mitoc
38456Nicseni
38492Paltinis
38544Pomarla
38580Prajeni
35839Rachiti
38633Radauti-Prut
38679Rauseni
38731Ripiceni
38759Cinghiniia
38768Lehnesti
38777Movila Rupta
38786Popoaia
38802Rasca
38740Ripiceni
38795Ripicenii Vechi
38811Roma
38848Romanesti
38893Santa Mare
39122Sendriceni
35884Stauceni
39220Stiubieni
38982Suharau
39051Sulita
39266Todireni
39328Trusesti
39391Tudora
39417Ungureni
39532Unteni
39612Vaculesti
39694Varfu Campului
39658Viisoara
39738Vladeni
39792Vlasinesti
39836Vorniceni
39872Vorona
225Judetul Iasi
270Judetul Neamt
332Judetul Suceava
378Judetul Vaslui
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Sistem de Nano filtrare apa Chanson
    Exemple impozitare contracte part time ?i procedura de urmat (ordin nr. 2343)
    Exemple impozitare contracte part time ?i procedura de urmat (ordin nr. 2343)
    Legislatie economica
    In Monitorul Oficial nr. 717 din 05.09.2017 a fost publicat Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 2343 din 31 August 2017 privind procedura de aplicare a prevederilor art. 140 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.


    Suspendarea CIM: termenul de inregistrare in Revisal dupa modificarea Codului Muncii prin OUG 53 publicata in MO 644/07.08.2017
    Suspendarea CIM: termenul de inregistrare in Revisal dupa modificarea Codului Muncii prin OUG 53 publicata in MO 644/07.08.2017
    Legislatie economica
    Potrivit prevederilor art.15^1 din Codul Muncii, republicat, cu modificarile ?i completarile ulterioare, primirea la munca a unui salariat in perioada in care acesta are contractul individual de munca suspendat reprezinta munca nedeclarata.


    Eliminare achizi?ie unita?i protejate
    Eliminare achizi?ie unita?i protejate
    Legislatie economica
    De la 1 septembrie 2017 guvernul Romaniei a adoptat Ordonan?a 60/2017 pentru modificarea ?i completarea Legii nr. 448/2006 privind protec?ia ?i promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, prin care companiile nu vor mai putea efectua achizitii de la unitatile protejate, in vederea indeplinirii obligatiilor cu privire la angajarea persoanelor cu handicap.


    Calcul contribu?ii sociale contracte part-time
    Calcul contribu?ii sociale contracte part-time
    Salarii
    De la 1 august 2017, angajatorii au obliga?ia de a plati contribu?ia de asigurari sociale la nivelul salariului minim, in prezent de 1.450 lei, pentru salaria?ii cu timp par?ial de munca, indiferent daca remunera?ia este sub nivelul salariului minim.


    Impozit specific- precizari ANAF
    Impozit specific- precizari ANAF
    Legislatie economica
    Referitor la regimul fiscal aplicabil persoanelor juridice a caror activitate este sub incidenta impozitului specific, precum ?i obliga?iile declarative ?i de plata ale acestor contribuabili


    Raportare semestriala 2017 - func?ie de anumite criterii, o companie poate sa fie considerata microentitate, entitate mica, entitate mijlocie sau entitate mare
    Raportare semestriala 2017 - func?ie de anumite criterii, o companie poate sa fie considerata microentitate, entitate mica, entitate mijlocie sau entitate mare
    Salarii
    Raportare semestriala 2017 - func?ie de anumite criterii, o companie poate sa fie considerata microentitate, entitate mica, entitate mijlocie sau entitate mare.


    ACRONIS -Solu?ie de top Backup pentru fi?iere ?i dosare
    ACRONIS -Solu?ie de top Backup pentru fi?iere ?i dosare
    Legislatie Firme
    "Noua genera?ie Acronis True Image 2017 a fost singura solu?ie de backup care a reu?it sa opreasca atacurile de tip ransomware." THE INDEPENDENT IT SECURITY INSTITUTE AV TEST REVIEW


    Termen limita depunere Formular 010
    Termen limita depunere Formular 010
    Monografii contabile
    Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzând informa?ii referitoare la organizarea ?i conducerea contabilita?ii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilita?ii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declara?iei se face la ghi?eu, in format hârtie, sau prin po?ta (pentru a se evita aglomera?ia de la ghi?eu), prin scrisoare (cu valoare) recomandata, cu confirmare de primire.


    Impozit dividende 2017: informare oficiala ANAF
    Impozit dividende 2017: informare oficiala ANAF
    Legislatie economica
    Persoana juridica care distribuie dividendele are obligatia calcularii si retinerii impozitului pe veniturile sub forma de dividende, odata cu plata acestora. Termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare in care se face plata. In cazul dividendelor care nu au fost platite pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende se plateste pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator. Impozitul datorat se vireaza integral la bugetul de stat.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro