Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
92Judetul Braila
109Judetul Buzau
44818Municipiul Buzau
44845Municipiul Ramnicu Sarat
47916Oras Nehoiu
48325Oras Patarlagele
48744Oras Pogoanele
44863Amaru
44989Balaceanu
44934Balta Alba
45003Beceni
45101Berca
45245Bisoca
45334Blajani
45361Boldu
45389Bozioru
45496Bradeanu
45539Braesti
45619Breaza
45673Buda
45815C.a. Rosetti
45753Calvini
45888Canesti
45959Catina
46019Cernatesti
46108Chiliile
46180Chiojdu
46251Cilibia
46313Cislau
46377Cochirleanca
46439Colti
46484Costesti
46554Cozieni
50564Florica
46769Galbinasi
46803Gheraseni
46830Ghergheasa
46867Glodeanu Sarat
46910Glodeanu-Silistea
47006Grebanu
47079Gura Teghii
47159Largu
47186Lopatari
47300Luciu
47337Magura
47630Manzalesti
47373Maracineni
47417Margaritesti
47453Merei
47578Mihailesti
47774Movila Banului
47818Murgesti
47854Naeni
48021Odaile
48138Padina
48227Panatau
48165Pardosi
48557Parscov
48487Pietroasele
48682Podgoria
48771Posta Calnau
48842Puiesti
48922Racoviteni
48968Ramnicelu
49019Robeasca
49046Rusetu
49073Sageata
49153Sahateni
49206Sapoca
49233Sarulesti
49313Scortoasa
49439Scutelnici
49484Siriu
49545Smeeni
49625Stalpu
49849Tintesti
49643Tisau
49661Barbuncesti
49670Grajdana
49689Hales
49698Izvoranu
49652Izvoru
49705Leiculesti
49714Padurenii
49723Salcia
49732Strezeni
49741Tisau
49750Valea Salciilor
49769Topliceni
49894Ulmeni
50549Unguriu
49956Vadu Pasii
50399Valcelele
50022Valea Ramnicului
50068Valea Salciei
50102Vernesti
50228Vintila Voda
50326Viperesti
50415Zarnesti
50479Ziduri
136Judetul Constanta
172Judetul Galati
369Judetul Tulcea
396Judetul Vrancea
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Apa alcalina ionizata Chanson Miracle MAX
    Conven?ia civila: cum se impoziteaza ?i cum se declara in 2017
    Conven?ia civila: cum se impoziteaza ?i cum se declara in 2017
    Monografii contabile
    Pentru prestarea anumitor activita?i, angajatorii decurg de multe ori la contractele civile de prestare servicii, cunoscute sub denumirea de conven?ii civile, care nu se supun prevederilor Codului muncii ?i care pot fi incheiate doar pentru efectuarea unor activita?i cu caracter ocazional. in cazul conven?iei civile este exclusa dependen?a, subordonarea prestatorului fa?a de platitorul venitului ?i continuitea activita?ii desfa?urate. Altfel, acel act civil poate fi considerat ca mascheaza de fapt un raport de munca, fara sa se incheie un contract individual de munca, folosit de unii angajatori ca o modalitate mai flexibila, cu mai pu?ine obliga?ii ale angajatorului fa?a de salariat ?i mai pu?in costisitoare fiscal.


    Concediu de odihna: ce se intampla daca salariatul nu solicita concediul
    Concediu de odihna: ce se intampla daca salariatul nu solicita concediul
    Monografii contabile
    Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentan?ilor salaria?ilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Iar programarea se face pâna la sfâr?itul anului calendaristic pentru anul urmator, conform art.148 alin.(1) din Codul muncii. in cadrul perioadelor de concediu stabilite conform programarii, salariatul poate solicita efectuarea concediului cu cel pu?in 60 de zile anterioare efectuarii acestuia.


    Absen?ele nemotivate se inregistreaza in Revisal?
    Absen?ele nemotivate se inregistreaza in Revisal?
    Legislatie economica
    Potrivit art. 51 alin.(2) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, contractul individual de munca poate fi suspendat in situatia absentelor nemotivate ale salariatului, in conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil, prin contractul individual de munca, precum si prin regulamentul intern.


    Pensionare pentru limita de varsta. Când inceteaza CIM ?i cum poate continua raportul de munca?
    Pensionare pentru limita de varsta. Când inceteaza CIM ?i cum poate continua raportul de munca?
    Legislatie economica
    Potrivit prevederilor art.56 alin.(1) lit.c) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, contractul individual de munca existent inceteaza de drept la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate de gradul III, pensiei anticipate partiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare; la data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca in cazul invaliditatii de gradul I sau II.


    Cadourile oferite salariatilor cu ocazia Pastelui ? tratament fiscal 2017
    Cadourile oferite salariatilor cu ocazia Pastelui ? tratament fiscal 2017
    Legislatie economica
    Potrivit prevederilor art.76 alin.(4) lit.a) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt venituri impozabile in intelesul impozitului pe venit ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru dispozitive medicale, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, cat si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.


    Incasare avans ? cand colectam TVA?
    Incasare avans ? cand colectam TVA?
    T.V.A.
    Exigibilitatea TVA intervine la data la care are loc faptul generator, dar si aici avem o serie de exceptii


    Impozitul specific in 2017
    Impozitul specific in 2017
    Legislatie economica
    Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activita?i a fost publicata in M. Of. nr. 812 din 14 octombrie ?i intra in vigoare de la 1 ianuarie 2017.


    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Legislatie economica
    Persoanele impozabile stabilite in România, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene au posibilitatea solicitarii rambursarii taxei pe valoarea adaugata achitata in acel stat, prin completarea si depunerea formularului 318 ?Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in România, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal?.


    Termene depunere Revisal in 2017
    Termene depunere Revisal in 2017
    Salarii
    Legea aferenta Revisal este HG 500/2011


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro