Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
92Judetul Braila
109Judetul Buzau
136Judetul Constanta
172Judetul Galati
369Judetul Tulcea
396Judetul Vrancea
174860Municipiul Adjud
174744Municipiul Focsani
174922Oras Marasesti
175019Oras Odobesti
175055Oras Panciu
175126Andreiasu De Jos
175206Balesti
175224Barsesti
178929Biliesti
175260Boghesti
175368Bolotesti
175439Bordesti
175466Brosteni
174780Campineanca
175670Campuri
175732Carligele
175509Chiojdeni
175590Ciorasti
175787Corbita
175885Cotesti
175938Dumbraveni
175983Dumitresti
176150Fitionesti
176212Garoafa
174824Golesti
178938Gologanu
176301Gugesti
176338Gura Calitei
176445Homocea
176506Jaristea
176551Jitia
176613Maicanesti
176686Mera
176748Milcovul
176793Movilita
176855Nanesti
176891Naruja
178885Negrilesti
176944Nereju
177003Nistoresti
178947Obrejita
177101Paltin
178910Paulesti
177236Paunesti
178894Ploscuteni
177263Poiana Cristei
177281Dealu Cucului
177290Dumbrava
177307Mahriu
177316Odobasca
177325Petreanu
177334Podu Lacului
177272Poiana Cristei
177343Taratu
178901Popesti
177352Pufesti
177405Racoasa
178956Rastoaca
177469Reghiu
177557Ruginesti
177600Sihlea
177655Slobozia Bradului
177726Slobozia Ciorasti
177762Soveja
178965Spulber
177799Straoane
177842Suraia
178046Tamboesti
177879Tanasoaia
177986Tataranu
178180Tifesti
178117Tulnici
178279Urechesti
178313Valea Sarii
178607Vanatori
178689Vartescoiu
178377Vidra
178475Vintileasca
178545Vizantea-Livezi
178750Vrancioaia
178821Vulturu
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Declaratia 205 privind Impozitul anual retinut la sursa
    Declaratia 205 privind Impozitul anual retinut la sursa
    In M.O. nr. 0850 din 17.12.2012 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1913 ce reglementeaza modelul si continutul declaratiei 205 Declaratie informativa privind impozitul pe venit, cu retinere la sursa, pe beneficiari de venit.
    Categoria: Legislatie Firme
    Declaratie noua - 012 - incapand cu 2013
    Declaratie noua - 012 - incapand cu 2013
    Formularul 012 - Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit - a fost aprobat prin Ordinul ANAF nr. 1994/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 9 din 7 ianuarie 2012.
    Categoria: Legislatie Firme
    GHID pentru aplicarea sistemului TVA la incasare
    GHID pentru aplicarea sistemului TVA la incasare
    Persoanele impozabile care au sediul activitatii in Romania, a carei cifra de afaceri in perioada 1 oct. 2011 - 30 sep. 2012 inclusiv, nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei aplica incepand cu 01.01.2013 sistemul TVA la incasare.
    Categoria: Legislatie Firme
    Elemente obligatorii pentru facturare din 1 ianuarie 2013
    Elemente obligatorii pentru facturare din 1 ianuarie 2013
    Codul fiscal modificat prin OG nr. 15/2012 (29 august) modifica printre altele si art. 155 din Codul fiscal care contine regulile privind facturarea.
    Categoria: Legislatie Firme
    Reglementare termene de plata facturi
    Reglementare termene de plata facturi
    Proiect de lege privind reglementarea termenelor de plata pentru facturi si masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata a unor sume de bani rezultand din contracte incheiate intre profesionisti si intre acestia si autor
    Categoria: Legislatie Firme
    Data depunerii declaratiei prin mijloace electronice pe portalul e-Romania
    Data depunerii declaratiei prin mijloace electronice pe portalul e-Romania
    Data depunerii declaratiei prin mijloace electronice de transmitere la distanta pe portalul e-Romania este data inregistrarii acesteia pe portal, conform mesajului electronic transmis de sistemul de tranzactionare.
    Categoria: Legislatie Firme
    Contabilitatea certificatelor verzi
    Contabilitatea certificatelor verzi
    Se reglementeaza inregistrarea in contabilitate a certificatelor verzi, atat din punctul de vedere al producatorilor de energie din surse regenerabile, cat si a furnizorilor si producatorilor de energie electrica obligati sa achizitioneze certificate
    Categoria: Legislatie Firme
    Ordinea stingerii datoriilor la buget
    Ordinea stingerii datoriilor la buget
    Ordinea stingerii datoriilor la buget va fi cea aleasa de contribuabil.
    Categoria: Legislatie Firme
    Suspendarea executarii silite in cazul depunerii unei scrisori de garantie bancara
    Suspendarea executarii silite in cazul depunerii unei scrisori de garantie bancara
    In cazul contestatiilor, daca contribuabilul depune la organul fiscal competent o scrisoare de garantie bancara la nivelul obligatiilor fiscale, pana la solutionarea contestatiei se suspenda executarea silita.
    Categoria: Legislatie Firme
      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro