Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din RomaniaCauta coduri SIRUTA in baza de date
Nomenclatorul de coduri SIRUTA  | 886 | Zona BUCURESTI - ILFOV |  | 877 | Zona CENTRU |  | 813 | Zona NORD-EST |  | 868 | Zona NORD-VEST |  | 831 | Zona SUD - MUNTENIA | |  | 38 | Judetul Arges | |  | 519 | Judetul Calarasi | |  | 154 | Judetul Dambovita | |  | 528 | Judetul Giurgiu | |  | 216 | Judetul Ialomita | |  | 298 | Judetul Prahova | | |  | 131256 | Municipiul Campina | | |  | 130534 | Municipiul Ploiesti | | |  | 130954 | Oras Azuga | | |  | 130981 | Oras Baicoi | | |  | 131069 | Oras Boldesti-Scaeni | | |  | 131103 | Oras Breaza | | |  | 131210 | Oras Busteni | | |  | 131336 | Oras Comarnic | | |  | 131407 | Oras Mizil | | |  | 131443 | Oras Plopeni | | |  | 131540 | Oras Sinaia | | |  | 131577 | Oras Slanic | | |  | 131620 | Oras Urlati | | |  | 131817 | Oras Valenii De Munte | | |  | 131899 | Adunati | | |  | 131933 | Albesti-Paleologu | | |  | 131988 | Alunis | | |  | 132011 | Apostolache | | |  | 132075 | Aricestii Rahtivani | | |  | 132137 | Aricestii Zeletin | | |  | 132164 | Baba Ana | | |  | 132226 | Balta Doamnei | | |  | 132271 | Baltesti | | |  | 132315 | Banesti | | |  | 130552 | Barcanesti | | |  | 136278 | Batrani | | |  | 130614 | Berceni | | |  | 132342 | Bertea | | |  | 130678 | Blejoi | | |  | 132379 | Boldesti-Gradistea | | |  | 130712 | Brazi | | |  | 132404 | Brebu | | |  | 130785 | Bucov | | |  | 132459 | Calugareni | | |  | 132486 | Carbunesti | | |  | 132510 | Ceptura | | |  | 132574 | Cerasu | | |  | 132645 | Chiojdeanca | | |  | 132681 | Ciorani | | |  | 136241 | Cocorastii Colt | | |  | 132716 | Cocorastii Mislii | | |  | 132752 | Colceag | | |  | 132805 | Cornu | | |  | 132841 | Cosminele | | |  | 133018 | Draganesti | | |  | 132896 | Drajna | | |  | 133090 | Dumbrava | | |  | 131461 | Dumbravesti | | |  | 133278 | Fantanele | | |  | 133161 | Filipestii De Padure | | |  | 133214 | Filipestii De Targ | | |  | 133330 | Floresti | | |  | 133394 | Fulga | | | |  | 133401 | Fulga De Jos | | | |  | 133410 | Fulga De Sus | | |  | 133429 | Gherghita | | |  | 133508 | Gorgota | | |  | 133562 | Gornet | | |  | 133615 | Gornet-Cricov | | |  | 133688 | Gura Vadului | | |  | 131835 | Gura Vitioarei | | |  | 133722 | Iordacheanu | | |  | 133795 | Izvoarele | | |  | 133866 | Jugureni | | |  | 133919 | Lapos | | |  | 133964 | Lipanesti | | |  | 134014 | Magurele | | |  | 134050 | Magureni | | |  | 134096 | Maneciu | | |  | 134194 | Manesti | | |  | 136250 | Olari | | |  | 134336 | Pacureti | | |  | 130847 | Paulesti | | |  | 134390 | Plopu | | |  | 134443 | Podenii Noi | | |  | 131274 | Poiana Campina | | |  | 134559 | Poienarii Burchii | | |  | 134648 | Posesti | | |  | 134755 | Predeal-Sarari | | |  | 134853 | Provita De Jos | | |  | 134899 | Provita De Sus | | |  | 134942 | Puchenii Mari | | |  | 135020 | Rafov | | |  | 135128 | Salcia | | |  | 135146 | Salciile | | |  | 135244 | Sangeru | | |  | 135164 | Scorteni | | |  | 135226 | Secaria | | |  | 135431 | Sirna | | |  | 135501 | Soimari | | |  | 135547 | Sotrile | | |  | 135315 | Starchiojd | | |  | 135618 | Stefesti | | |  | 135404 | Surani | | |  | 135654 | Talea | | |  | 130892 | Targsoru Vechi | | |  | 135681 | Tataru | | |  | 135725 | Teisani | | |  | 135789 | Telega | | |  | 135850 | Tinosu | | |  | 135896 | Tomsani | | |  | 136269 | Vadu Sapat | | |  | 136198 | Valcanesti | | |  | 135949 | Valea Calugareasca | | |  | 136107 | Valea Doftanei | | |  | 136134 | Varbilau | |  | 341 | Judetul Teleorman |  | 822 | Zona SUD-EST |  | 840 | Zona SUD-VEST - OLTENIA |  | 859 | Zona VEST |
Instructiuni de utilizareCe anume reprezinta codurile SIRUTA?
SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.
Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.
Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei
1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.
2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.
3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.
4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.
5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.
6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.
7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.
In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.
Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.
In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).
Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei www.insse.roIdentificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate
Aveti la dispozitie doua metode pentru a identifica un cod SIRUTA:
1. Utilizati functia de cautare in baza de date: introduceti unul sau mai multe cuvinte din numele localitatii.
Recomandare: pentru a prefiltra rezultatele selectati zona geografica din care localitatea face parte.
Atunci cand utilizati mai multe cuvinte pentru cautare, ordinea in care vor fi afisate rezultatele va fi data de numarul de cuvinte gasite in cadrul denumirii localitatii.
Indiferent de numarul de articole gasite la cautare vor fi afisate, in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut, doar primele 25.
2. Rasfoiti nomenclatorul arborescent de coduri SIRUTA facand click mouse pe iconitele (+) sau (-). In final, pentru a copia codul SIRUTA identificat in ClipBoard si utilizarea lui in alt context faceti click pe iconita/butonul COPIE. |

Plata dividendelor in valuta
Legislatie economica
Opera?iunile in valuta efectuate de reziden?i sunt reglementate de prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2005 ce stabileste regimul efectuarii operatiunilor valutare. Astfel platile, incasarile, transferurile si orice alte asemenea operatiuni intre rezidenti, care fac obiectul comertului cu bunuri si servicii, se realizeaza numai in moneda nationala (leu), cu exceptia operatiunilor prevazute in la Regulamentul BNR nr.4, Anexa nr. 2 “Categorii de rezidenti care pot efectua operatiuni in valuta” care se pot efectua si in valuta.
|
|
Informa?ii despre clien?i
Legislatie economica
Conform Ordonan?ei de Urgen?a a Guvernului nr. 114/2018, publicata in Monitorul Oficial in data de 29.12.2018, cu aplicare imediata, in anumite condi?ii, bancile, notarii, avoca?ii, contabilii, asocia?iile ?i comercian?ii sunt obliga?i sa dea acces Fiscului la informa?ii ?i documente in legatura cu clien?ii, rela?iile de afaceri ?i eviden?ele tranzac?iilor. Scopul acestei reglementari este de a oferi Fiscului informa?ii in legatura cu combaterea spalarii banilor
|
|
PFA-uri ce risca a fi radiate
Legislatie economica
Conform articolului 16 din legea nr. 182/2016, publicata in Monitorul Oficial al României ?i intrata in vigoare de la 17 ianuarie 2017, PFA poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activita?i prevazute de codul CAEN, in condi?iile in care, pâna la acel moment, o asemenea limitare nu exista.
|
|
Transfer bani catre persoane fizice
Legislatie economica
in data de 03.01.2018 a fost publicata in Monitorul Oficial Legea nr. 344/2018 privind modificarea si completarea Legii nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind opera?iunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonan?ei de urgen?a a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu aplicare imediata din data de 06.01.2018.
|
|
Modificare cote TVA de la 01.11.2018
Legislatie economica
Conform OUG 89/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare ?i pentru modificarea ?i completarea unor acte normative, publicata in data de 09.10.2018 in Monitorul Oficial, s-a reglementat aplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru servicii precum cazare, servicii de restaurant ?i catering, accesul in parcuri de distrac?ii, dar ?i pentru inchirierea terenurilor amenajate pentru camping
|
|
Diurna in cuantum netaxabil se majoreaza de la 01.01.2019
Legislatie economica
Conform H.G. nr. 714/2018- privind drepturile ?i obliga?iile personalului autorita?ilor ?i institu?iilor publice pe perioada delegarii ?i deta?arii in alta localitate, precum ?i in cazul deplasarii in interesul serviciului, publicata in Monitorul Oficial nr. 797 din data de 13.09.2018, au fost stabilite noi valori pentru indemniza?ie de deplasare, indemniza?ie de deta?are, aloca?ie de cazare etc.
|
|
REPARTIZAREA DE DIVIDENDE iN TIMPUL ANULUI
Legislatie economica
Conform noilor reglementari privind repartizarea trimestriala a dividendelor, potrivit Legii 163/2018 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, Legii societatilor 31/1990, si Legii 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei (Monitorul Oficial 595 din 12 iulie 2018), se ofera posibilitatea acordarii de dividende trimestrial, comparativ cu distribuirea anuala ce era aplicata pâna la acest moment.
|
|
Legea internshipului, nr. 176/2018 a fost promulgata
Legislatie economica
Pe parcursul unui an calendaristic, in functie de numarul de salariati angajati cu contracte de munca, organizatia gazda poate incheia, in mod simultan, contracte de internship pentru un numar de interni care nu poate fi mai mare de 5% din numarul total de angajati.
Internul sau beneficiarul programului de internship are dreptul la o indemnizatie lunara neta de internship, din partea organizatiei gazda. Indemnizatia de internship va fi cel putin egala cu 50% din echivalentul salariului de baza minim brut pe tara, garantat in plata.
|
|
Stimularea angajatorilor
Legislatie economica
Pentru a sus?ine crearea de noi locuri de munca, precum ?i men?inerea acestora pe perioade de timp mai lungi, autorita?ile stimuleaza firmele care angajeaza anumite categorii de persoane, cum ar fi absolven?ii de liceu, tinerii cu risc de marginalizare sociala sau cei afla?i aproape de pensionare, prin primirea de bani de la stat sau beneficiind de scutiri de impozit, conform legisla?iei in vigoare. practic, crearea de noi locuri de munca, precum ?i pastrarea lor pe perioade mai lungi. in cele ce urmeaza, va prezentam situa?ia actualizata a sumelor respective, ce au fost recent majorate de Guvern.
|
|
|