Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
38Judetul Arges
519Judetul Calarasi
154Judetul Dambovita
528Judetul Giurgiu
216Judetul Ialomita
298Judetul Prahova
131256Municipiul Campina
130534Municipiul Ploiesti
130954Oras Azuga
130981Oras Baicoi
131069Oras Boldesti-Scaeni
131103Oras Breaza
131210Oras Busteni
131336Oras Comarnic
131407Oras Mizil
131443Oras Plopeni
131540Oras Sinaia
131577Oras Slanic
131620Oras Urlati
131817Oras Valenii De Munte
131899Adunati
131933Albesti-Paleologu
131988Alunis
132011Apostolache
132075Aricestii Rahtivani
132137Aricestii Zeletin
132164Baba Ana
132226Balta Doamnei
132271Baltesti
132315Banesti
130552Barcanesti
136278Batrani
130614Berceni
132342Bertea
130678Blejoi
132379Boldesti-Gradistea
130712Brazi
132404Brebu
130785Bucov
132459Calugareni
132486Carbunesti
132510Ceptura
132574Cerasu
132645Chiojdeanca
132681Ciorani
136241Cocorastii Colt
132716Cocorastii Mislii
132752Colceag
132805Cornu
132841Cosminele
133018Draganesti
132896Drajna
133090Dumbrava
131461Dumbravesti
133278Fantanele
133161Filipestii De Padure
133214Filipestii De Targ
133330Floresti
133394Fulga
133429Gherghita
133508Gorgota
133562Gornet
133615Gornet-Cricov
133688Gura Vadului
131835Gura Vitioarei
133722Iordacheanu
133795Izvoarele
133866Jugureni
133919Lapos
133964Lipanesti
134014Magurele
134050Magureni
134096Maneciu
134194Manesti
136250Olari
134336Pacureti
130847Paulesti
134390Plopu
134443Podenii Noi
131274Poiana Campina
134559Poienarii Burchii
134648Posesti
134755Predeal-Sarari
134853Provita De Jos
134899Provita De Sus
134942Puchenii Mari
135020Rafov
135128Salcia
135146Salciile
135244Sangeru
135164Scorteni
135226Secaria
135431Sirna
135501Soimari
135547Sotrile
135315Starchiojd
135618Stefesti
135404Surani
135654Talea
130892Targsoru Vechi
135681Tataru
135725Teisani
135743Bugnea De Sus
135752Olteni
135761Stubeiu
135734Teisani
135770Valea Stalpului
135789Telega
135850Tinosu
135896Tomsani
136269Vadu Sapat
136198Valcanesti
135949Valea Calugareasca
136107Valea Doftanei
136134Varbilau
341Judetul Teleorman
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Data incetării suspendării contractului de muncă in Revisal
    Data incetării suspendării contractului de muncă in Revisal
    Legislatie Firme
    Referitor la inregistrarea incetării suspendării, potrivit prevederilor art.3 alin.(2) lit.o) si art.4 alin.(1) lit.e) din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților (REVISAL), cu modificările si completările ulterioare, perioada, cauzele de suspendare si data incetării suspendării contractului individual de muncă, cu excepția cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale, se completează in Revisal si se transmit către Inspectoratul teritorial de muncă cel târziu in ziua anterioară datei suspendării/datei incetării suspendării, cu excepția situației absențelor nemotivate când transmiterea in registru se face in termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării.


    Noutăţi privind evidenţa orelor de muncă prestate de salariaţi
    Noutăţi privind evidenţa orelor de muncă prestate de salariaţi
    Legislatie Firme
    In data de 14 mai 2019 Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat cu privire la obligația angajatorilor de a ține o evidență a tuturor orelor lucrate de angajați, in baza dreptului Uniunii Europene. in esență, problema a vizat orele concrete cu privire la care trebuie ținută o evidență: doar cele lucrate suplimentar sau și cele lucrate in mod obișnuit.


    Barcode + Mouse Reader
    Barcode + Mouse Reader
    IT Hardware
    Nexy SW3 - Cititorul de coduri de bare cu maus integrat sau mausul cu cititorul de coduri de bare integrat este un dispozitiv nou si inovativ care vine sa ne crească productivitatea și de ce nu confortul la locul de muncă.


    Munca part time in construcții poate fi uneori dezavantajoasă atât pentru angajator, cât și pentru salariat
    Munca part time in construcții poate fi uneori dezavantajoasă atât pentru angajator, cât și pentru salariat
    Legislatie Firme
    Taxarea salarială in cazul contractelor cu normă parțială a devenit, de la inceputul acestui an, și mai complicată. Există salarii minime multiple la care trebuie să se raporteze angajatorii, există facilități fiscale ce pot sau nu să fie aplicate in sectorul construcțiilor, există diferențe uneori semnificative pe care angajatorii trebuie să le scoată din buzunar pentru a se atinge nivelul taxării minime, de la caz la caz. Iar unii dintre angajații part time din construcții par să fie "loviți" din mai multe părți de legislația fiscală recentă.


    Modificări și completări ale legislației privind zilierii incepând cu data de 19.04.2019
    Modificări și completări ale legislației privind zilierii incepând cu data de 19.04.2019
    Legislatie Firme
    Noi domenii in care pot fi folosiţi zilierii * ingrijirile zilierilor accidentați sau care au boli profesionale trebuie plătite de angajatori * Zilierii sunt obligați la plata contribuției sociale la pensii (CAS) la fel ca salariații * Registrul electronic in locul celui scris


    Windows 10 utilizat ca server pentru aplicații
    Windows 10 utilizat ca server pentru aplicații
    Windows 10
    in acest articol vom explica, pas cu pas, ce anume trebuie să facem pentru a configura un calculator cu Windows 10 ca server pentru Nexus ERP si baza de date MS SQL. Poate fi Windows 10 versiunea Pro, Enterprise sau chiar Home. De asemenea, tot aici ne vom lămuri când trebuie să folosim Windows 10 pe un server si când nu trebuie și când trebuie să folosim un server asamblat din componente și când trebuie să folosim un server brand (HP, Dell, Intel etc).


    EVALUAREA ACTIVELOR  IMOBILIZATE
    EVALUAREA ACTIVELOR IMOBILIZATE
    Legislatie Firme
    Articolul prezintă teoretic şi practic cele mai recente noutăţi privind reflectarea in contabilitate a operaţiunilor referitoare la reevaluarea imobilizărilor corporale, precum şi a modalităţilor de trecere de la metoda reevaluării la metoda costului istoric, in cazul acestora.


    Recuperare pierderi din profiturile obținute in următorii 7 ani
    Recuperare pierderi din profiturile obținute in următorii 7 ani
    Legislatie Firme
    Firmele care n-au avut profit pot recupera pierderile declarate prin D101 din profiturile obținute in următorii 7 ani. Companiile cu afaceri de peste un milion de euro sunt obligate să depună declarația 101, referitoare la impozitul pe profit, chiar dacă in anul 2018 au ieșit in pierdere, prevede legislația in vigoare. Concret, impozitul este datorat numai dacă firma are profit, in timp ce pierderea fiscală se recuperează in următorii ani.


    Cum să atașezi un disc din rețea in Windows 10
    Cum să atașezi un disc din rețea in Windows 10
    Windows 10
    Cei mai mulți dintre noi suntem mai familiarizați cu denumirea in engleză a acestei operații "map a network drive" sau cu termenul adoptat in limba română "mapare", termen pe care-l vom folosi și noi in continuare. Oricum i-am spune, ne referim la acțiunea de a aduce un disc de pe un alt calculator, din rețea, să fie accesat pe calculatorul nostru ca un disc local.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro