Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
163Judetul Dolj
181Judetul Gorj
252Judetul Mehedinti
289Judetul Olt
125472Municipiul Caracal
125347Municipiul Slatina
125418Oras Bals
125542Oras Corabia
125551Corabia
125560Tudor Vladimirescu
125579Vartopu
125622Oras Draganesti-Olt
128105Oras Piatra-Olt
128374Oras Potcoava
128711Oras Scornicesti
125659Babiciu
125677Baldovinesti
130286Balteni
125757Barasti
125846Barza
125873Bobicesti
126022Brancoveni
125962Brastavatu
125999Brebeni
126077Bucinisu
130295Calui
126166Carlogani
126102Cezieni
126148Cilieni
126228Colonesti
126326Corbu
126380Coteana
126406Crampoia
126503Cungrea
126433Curtisoara
126585Daneasa
126647Deveselu
126674Dobretu
126718Dobrosloveni
126772Dobroteasa
126825Dobrun
125490Draghiceni
126905Fagetelu
126978Falcoiu
127019Farcasele
127064Ganeasa
125588Garcov
130302Gavanesti
130311Ghimpeteni
127126Giuvarasti
127144Gostavatu
127171Gradinari
130320Gradinile
127224Grojdibodu
130339Gura Padinii
127251Ianca
127288Iancu Jianu
127322Icoana
130348Ipotesti
127368Izbiceni
127386Izvoarele
127411Leleasca
127493Maruntei
127536Mihaesti
127563Milcov
127625Morunglav
127689Movileni
127714Nicolae Titulescu
127750Obarsia
127812Oboga
127858Oporelu
127901Optasi-Magura
127938Orlea
130357Osica De Jos
127983Osica De Sus
128178Parscoveni
128052Perieti
128221Plesoiu
128301Poboru
128436Priseaca
128472Radomiresti
128524Redea
128560Rotunda
128588Rusanesti
128882Samburesti
130366Sarbii - Magura
128613Scarisoara
128659Schitu
128864Seaca
129246Serbanesti
125374Slatioara
130384Soparlita
128962Spineni
129040Sprancenata
129282Stefan Cel Mare
129095Stoenesti
129111Stoicanesti
129139Strejesti
129184Studina
129317Tatulesti
129380Teslui
129460Tia Mare
129503Topana
129567Traian
129585Tufeni
129629Urzica
129718Vadastra
129745Vadastrita
129987Valcele
129656Valea Mare
129763Valeni
129816Verguleasa
129898Visina
130375Visina Noua
129914Vitomiresti
130026Vladila
130062Voineasa
130124Vulpeni
130231Vulturesti
387Judetul Valcea
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Termen limita depunere Formular 010
    Termen limita depunere Formular 010
    Monografii contabile
    Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzând informa?ii referitoare la organizarea ?i conducerea contabilita?ii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilita?ii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declara?iei se face la ghi?eu, in format hârtie, sau prin po?ta (pentru a se evita aglomera?ia de la ghi?eu), prin scrisoare (cu valoare) recomandata, cu confirmare de primire.


    Impozit dividende 2017: informare oficiala ANAF
    Impozit dividende 2017: informare oficiala ANAF
    Legislatie economica
    Persoana juridica care distribuie dividendele are obligatia calcularii si retinerii impozitului pe veniturile sub forma de dividende, odata cu plata acestora. Termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare in care se face plata. In cazul dividendelor care nu au fost platite pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende se plateste pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator. Impozitul datorat se vireaza integral la bugetul de stat.


    Procedura de solu?ionare a deconturilor de TVA cu sume negative: precizari ANAF
    Procedura de solu?ionare a deconturilor de TVA cu sume negative: precizari ANAF
    Legislatie economica
    ANAF informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.262/ 13.04.2017 a fost publicat OPNAF 1232/2017 privind modificarea si completarea OPNAF 3699/2015 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. Noua reglementare este menita sa conduca, atat la solutionarea prompta a solicitarilor contribuabililor, cat si la o utilizare eficienta a resurselor administratiei fiscale si se aplica deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare depuse dupa data de 1 mai 2017.


    Concediul paternal se inregistreaza in Revisal?
    Concediul paternal se inregistreaza in Revisal?
    Monografii contabile
    Concediul paternal este reglemenat de Legea nr.210/1999 prind concediul paternal si de Normele metodologice de aplicare a Legii nr.210/1999, aprobate de HG nr.244/2000, care prevad ca tatal copilului nou-nascut are dreptul la un concediu paternal de 5 zile lucratoare. Concediul paternal se acorda in scopul de a asigura participarea efectiva a tatalui la ingrijirea noului-nascut, indiferent daca copilul este nascut din casatorie, din afara casatoriei sau este adoptat de titularul dreptului.


    Conven?ia civila: cum se impoziteaza ?i cum se declara in 2017
    Conven?ia civila: cum se impoziteaza ?i cum se declara in 2017
    Monografii contabile
    Pentru prestarea anumitor activita?i, angajatorii decurg de multe ori la contractele civile de prestare servicii, cunoscute sub denumirea de conven?ii civile, care nu se supun prevederilor Codului muncii ?i care pot fi incheiate doar pentru efectuarea unor activita?i cu caracter ocazional. in cazul conven?iei civile este exclusa dependen?a, subordonarea prestatorului fa?a de platitorul venitului ?i continuitea activita?ii desfa?urate. Altfel, acel act civil poate fi considerat ca mascheaza de fapt un raport de munca, fara sa se incheie un contract individual de munca, folosit de unii angajatori ca o modalitate mai flexibila, cu mai pu?ine obliga?ii ale angajatorului fa?a de salariat ?i mai pu?in costisitoare fiscal.


    Concediu de odihna: ce se intampla daca salariatul nu solicita concediul
    Concediu de odihna: ce se intampla daca salariatul nu solicita concediul
    Monografii contabile
    Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentan?ilor salaria?ilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Iar programarea se face pâna la sfâr?itul anului calendaristic pentru anul urmator, conform art.148 alin.(1) din Codul muncii. in cadrul perioadelor de concediu stabilite conform programarii, salariatul poate solicita efectuarea concediului cu cel pu?in 60 de zile anterioare efectuarii acestuia.


    Absen?ele nemotivate se inregistreaza in Revisal?
    Absen?ele nemotivate se inregistreaza in Revisal?
    Legislatie economica
    Potrivit art. 51 alin.(2) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, contractul individual de munca poate fi suspendat in situatia absentelor nemotivate ale salariatului, in conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil, prin contractul individual de munca, precum si prin regulamentul intern.


    Pensionare pentru limita de varsta. Când inceteaza CIM ?i cum poate continua raportul de munca?
    Pensionare pentru limita de varsta. Când inceteaza CIM ?i cum poate continua raportul de munca?
    Legislatie economica
    Potrivit prevederilor art.56 alin.(1) lit.c) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, contractul individual de munca existent inceteaza de drept la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare; la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate de gradul III, pensiei anticipate partiale, pensiei anticipate, pensiei pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare; la data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca in cazul invaliditatii de gradul I sau II.


    Cadourile oferite salariatilor cu ocazia Pastelui ? tratament fiscal 2017
    Cadourile oferite salariatilor cu ocazia Pastelui ? tratament fiscal 2017
    Legislatie economica
    Potrivit prevederilor art.76 alin.(4) lit.a) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt venituri impozabile in intelesul impozitului pe venit ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru dispozitive medicale, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, cat si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro