Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona Bucuresti - Ilfov
877Zona Centru
813Zona Nord-Est
868Zona Nord-Vest
831Zona Sud - Muntenia
822Zona Sud-Est
840Zona Sud-Vest - Oltenia
859Zona Vest
29Judetul Arad
118Judetul Caras-Severin
207Judetul Hunedoara
87059Municipiul Lupeni
87175Municipiul Vulcan
87291Municipiul Brad
86687Municipiul Deva
86810Municipiul Hunedoara
87638Municipiul Orastie
86990Municipiul Petrosani
87219Oras Aninoasa
87424Oras Calan
89561Oras Geoagiu
87576Oras Hateg
87077Oras Petrila
87665Oras Simeria
87139Oras Uricani
88047Comuna Bacia
87745Comuna Baia De Cris
88092Comuna Baita
87843Comuna Balsa
87246Comuna Banita
87996Comuna Baru
88216Comuna Batrana
88261Comuna Beriu
88350Comuna Blajeni
88449Comuna Bosorod
88546Comuna Branisca
88644Comuna Bretea Romana
88788Comuna Buces
88868Comuna Bucuresci
88920Comuna Bulzestii De Sus
89026Comuna Bunila
89080Comuna Burjuc
86749Comuna Carjiti
89151Comuna Cerbal
89240Comuna Certeju De Sus
87362Comuna Criscior
89348Comuna Densus
89428Comuna Dobra
91731Comuna General Berthelot
86883Comuna Ghelari
89687Comuna Gurasada
89801Comuna Harau
89856Comuna Ilia
89954Comuna Lapugiu De Jos
90066Comuna Lelese
90119Comuna Lunca Cernii De Jos
90208Comuna Luncoiu De Jos
90262Comuna Martinesti
90342Comuna Orastioara De Sus
90431Comuna Pestisu Mic
90538Comuna Pui
90725Comuna Rachitova
90663Comuna Rapoltu Mare
90878Comuna Rau De Mori
90805Comuna Ribita
90994Comuna Romos
91116Comuna Salasu De Sus
91232Comuna Santamaria-Orlea
91054Comuna Sarmizegetusa
91330Comuna Soimus
86936Comuna Teliucu Inferior
91447Comuna Tomesti
91535Comuna Toplita
91624Comuna Totesti
91688Comuna Turdas
91937Comuna Valisoara
91795Comuna Vata De Jos
91982Comuna Vetel
92097Comuna Vorta
92177Comuna Zam
92195Almasel
92202Almas-Saliste
92211Braseu
92220Cerbia
92239Deleni
92248Godinesti
92257Micanesti
92266Poganesti
92275Pojoga
92284Salciva
92293Tamasesti
92300Valea
92186Zam
350Judetul Timis

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Cum identificam ecranul touchscreen al unui POS All In One?
    Cum identificam ecranul touchscreen al unui POS All In One?
    Windows 10
    Este posibil ca in urma instalării sistemului de operare Windows 10 cele doua ecrane ale POS-ului sa nu fie corect identificate. Daca atunci când atingeți touchscreen-ul principal al POS-ului comenzile dvs. sunt executate pe celălalt ecran (adică pe așa zisul ecran client) atunci va trebui sa identificați manual care este ecranul de tip touch.


    Data incetării suspendării contractului de muncă in Revisal
    Data incetării suspendării contractului de muncă in Revisal
    Legislatie Firme
    Referitor la inregistrarea incetării suspendării, potrivit prevederilor art.3 alin.(2) lit.o) si art.4 alin.(1) lit.e) din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților (REVISAL), cu modificările si completările ulterioare, perioada, cauzele de suspendare si data incetării suspendării contractului individual de muncă, cu excepția cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale, se completează in Revisal si se transmit către Inspectoratul teritorial de muncă cel târziu in ziua anterioară datei suspendării/datei incetării suspendării, cu excepția situației absențelor nemotivate când transmiterea in registru se face in termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării.


    Noutăţi privind evidenţa orelor de muncă prestate de salariaţi
    Noutăţi privind evidenţa orelor de muncă prestate de salariaţi
    Legislatie Firme
    In data de 14 mai 2019 Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat cu privire la obligația angajatorilor de a ține o evidență a tuturor orelor lucrate de angajați, in baza dreptului Uniunii Europene. in esență, problema a vizat orele concrete cu privire la care trebuie ținută o evidență: doar cele lucrate suplimentar sau și cele lucrate in mod obișnuit.


    Barcode + Mouse Reader
    Barcode + Mouse Reader
    IT Hardware
    Nexy SW3 - Cititorul de coduri de bare cu maus integrat sau mausul cu cititorul de coduri de bare integrat este un dispozitiv nou si inovativ care vine sa ne crească productivitatea și de ce nu confortul la locul de muncă.


    Munca part time in construcții poate fi uneori dezavantajoasă atât pentru angajator, cât și pentru salariat
    Munca part time in construcții poate fi uneori dezavantajoasă atât pentru angajator, cât și pentru salariat
    Legislatie Firme
    Taxarea salarială in cazul contractelor cu normă parțială a devenit, de la inceputul acestui an, și mai complicată. Există salarii minime multiple la care trebuie să se raporteze angajatorii, există facilități fiscale ce pot sau nu să fie aplicate in sectorul construcțiilor, există diferențe uneori semnificative pe care angajatorii trebuie să le scoată din buzunar pentru a se atinge nivelul taxării minime, de la caz la caz. Iar unii dintre angajații part time din construcții par să fie "loviți" din mai multe părți de legislația fiscală recentă.


    Modificări și completări ale legislației privind zilierii incepând cu data de 19.04.2019
    Modificări și completări ale legislației privind zilierii incepând cu data de 19.04.2019
    Legislatie Firme
    Noi domenii in care pot fi folosiţi zilierii * ingrijirile zilierilor accidentați sau care au boli profesionale trebuie plătite de angajatori * Zilierii sunt obligați la plata contribuției sociale la pensii (CAS) la fel ca salariații * Registrul electronic in locul celui scris


    Windows 10 utilizat ca server pentru aplicații
    Windows 10 utilizat ca server pentru aplicații
    Windows 10
    in acest articol vom explica, pas cu pas, ce anume trebuie să facem pentru a configura un calculator cu Windows 10 ca server pentru Nexus ERP si baza de date MS SQL. Poate fi Windows 10 versiunea Pro, Enterprise sau chiar Home. De asemenea, tot aici ne vom lămuri când trebuie să folosim Windows 10 pe un server si când nu trebuie și când trebuie să folosim un server asamblat din componente și când trebuie să folosim un server brand (HP, Dell, Intel etc).


    EVALUAREA ACTIVELOR  IMOBILIZATE
    EVALUAREA ACTIVELOR IMOBILIZATE
    Legislatie Firme
    Articolul prezintă teoretic şi practic cele mai recente noutăţi privind reflectarea in contabilitate a operaţiunilor referitoare la reevaluarea imobilizărilor corporale, precum şi a modalităţilor de trecere de la metoda reevaluării la metoda costului istoric, in cazul acestora.


    Recuperare pierderi din profiturile obținute in următorii 7 ani
    Recuperare pierderi din profiturile obținute in următorii 7 ani
    Legislatie Firme
    Firmele care n-au avut profit pot recupera pierderile declarate prin D101 din profiturile obținute in următorii 7 ani. Companiile cu afaceri de peste un milion de euro sunt obligate să depună declarația 101, referitoare la impozitul pe profit, chiar dacă in anul 2018 au ieșit in pierdere, prevede legislația in vigoare. Concret, impozitul este datorat numai dacă firma are profit, in timp ce pierderea fiscală se recuperează in următorii ani.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro