Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST
29Judetul Arad
9262Municipiul Arad
9459Oras Chisineu-Cris
9495Oras Curtici
9538Oras Ineu
9574Oras Lipova
9627Oras Nadlac
9654Oras Pancota
11584Oras Pecica
12091Oras Santana
9690Oras Sebis
9743Almas
9798Apateu
9832Archis
10051Barsa
10104Barzava
9887Bata
9930Beliu
10006Birchis
10195Bocsig
10239Brazii
10293Buteni
10346Carand
10373Cermei
10417Chisindia
10453Conop
10514Covasint
10532Craiva
10649Dezna
10701Dieci
12912Dorobanti
9280Fantanele
10827Felnac
12920Frumuseni
10872Ghioroc
10916Graniceri
10943Gurahont
11174Halmagel
11058Halmagiu
11236Hasmas
11254Agrisu Mic
11263Botfei
11272Clit
11281Comanesti
11245Hasmas
11290Urvisu De Beliu
11307Ignesti
11352Iratosu
9333Livada
11398Macea
11423Misca
11478Moneasa
11502Olari
11539Paulis
11637Peregu Mare
11664Petris
11735Pilu
11762Plescuta
12144Sagu
11842Savarsin
11940Secusigiu
12206Seitin
11995Seleus
12037Semlac
12224Sepreus
12242Sicula
12288Silindia
12340Simand
12055Sintea Mare
12368Siria
12402Sistarovat
12126Socodor
9360Sofronea
12509Tarnova
12457Taut
10765Ususau
12572Varadia De Mures
12689Varfurile
12643Vinga
9397Vladimirescu
12778Zabrani
12938Zadareni
12812Zarand
12849Zerind
12876Zimandu Nou
118Judetul Caras-Severin
207Judetul Hunedoara
350Judetul Timis

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Impozitul specific in 2017
    Impozitul specific in 2017
    Legislatie economica
    Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activita?i a fost publicata in M. Of. nr. 812 din 14 octombrie ?i intra in vigoare de la 1 ianuarie 2017.


    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Legislatie economica
    Persoanele impozabile stabilite in Romānia, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene au posibilitatea solicitarii rambursarii taxei pe valoarea adaugata achitata in acel stat, prin completarea si depunerea formularului 318 ?Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romānia, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal?.


    Termene depunere Revisal in 2017
    Termene depunere Revisal in 2017
    Salarii
    Legea aferenta Revisal este HG 500/2011


    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Legislatie economica
    Majoritatea companiilor incearca sa gaseasca modalitati legale prin care sa plateasca impozite mai mici. In fiscalitate exista principiul prin care orice companie este libera sa-si organizeze activitatea astfel incat sa poata sa-si optimizeze platile de taxe si impozite.


    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    Legislatie economica
    La contabilizarea operatiunilor trebuie avute in vedere atat documentele si clauzele contractuale care stau la baza lor, cat si reglementarile contabile in vigoare.


    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Legislatie economica
    Plafonul pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA. Plafonul pentru ie?irea din sistemul TVA la incasare. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitiile intracomunitare de bunuri. Plafonul pentru modificarea perioadei fiscale la TVA de la trimestru la luna. Plafonul pentru vanzari la distanta. Plafonul pentru trecerea de la norma de venit la sistem real.


    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    T.V.A.
    Important! Persoana impozabila trebuie sa pastreze un registru al bunurilor de capital care fac obiectul ajustarii taxei deductibile, care sa permita controlul taxei deductibile ?i al ajustarilor efectuate. Acest registru trebuie pastrat pe o perioada care incepe din momentul in care taxa aferenta achizi?iei bunurilor de capital devine exigibila ?i se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii. Orice alte inregistrari, documente ?i jurnale privind bunurile de capital trebuie pastrate pentru aceea?i perioada.


    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    Monografii contabile
    Garantiile de buna executie retinute de beneficiarii lucrarilor executate reprezinta active imobilizate.Acestea se evidentiaza in categoria imobilizarilor financiare si se mentin in aceasta categorie pe toata durata prevazuta in contract.


    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Monografii contabile
    in cazul unei societati comerciale, rezerva legala este deductibila in limita unei cote de 5% aplicata asupra profitului contabil, inainte de determinarea impozitului pe profit, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pāna ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat sau din patrimoniu, dupa caz, potrivit legilor de organizare si functionare.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro