Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
56Judetul Bihor
65Judetul Bistrita-Nasaud
127Judetul Cluj
55357Municipiul Campia Turzii
54975Municipiul Cluj-Napoca
55008Municipiul Dej
55384Municipiul Gherla
55259Municipiul Turda
55446Oras Huedin
55473Aghiresu
55598Aiton
55623Alunis
55687Apahida
55776Aschileu
55838Baciu
55918Baisoara
56014Belis
56096Bobalna
56210Bontida
56265Borsa
56327Buza
56354Caianu
56425Calarasi
56461Calatele
56522Camarasu
56568Capusu Mare
56666Caseiu
57314Catcau
56773Catina
56782Catina
56791Copru
56808Feldioara
56817Hagau
56826Hodaie
56835Valea Calda
56844Ceanu Mare
56988Chinteni
57083Chiuiesti
57163Ciucea
57225Ciurila
57350Cojocna
57449Cornesti
55062Cuzdrioara
57546Dabaca
57582Feleacu
57644Fizesu Gherlii
57706Floresti
57742Frata
57948Garbau
57831Geaca
57902Gilau
58008Iara
58142Iclod
58204Izvoru Crisului
55106Jichisu De Jos
58259Jucu
58311Luna
58357Maguri-Racatau
58393Manastireni
58464Margau
58534Marisel
55160Mica
55277Mihai Viteazu
58552Mintiu Gherlii
58623Mociu
58721Moldovenesti
60169Negreni
58794Palatca
58856Panticeu
58918Petrestii De Jos
58990Ploscos
59041Poieni
59130Recea-Cristur
59238Risca
59283Sacuieu
59434Sancraiu
55311Sandulesti
59498Sanmartin
59586Sanpaul
59327Savadisla
59416Sic
59657Suatu
59826Taga
59693Tritenii De Jos
59764Tureni
59880Unguras
59942Vad
60026Valea Ierii
60062Viisoara
60099Vultureni
243Judetul Maramures
314Judetul Salaj
305Judetul Satu Mare
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Sistem de Nano filtrare apa Chanson
    Declaratia 205 privind Impozitul anual retinut la sursa
    Declaratia 205 privind Impozitul anual retinut la sursa
    In M.O. nr. 0850 din 17.12.2012 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1913 ce reglementeaza modelul si continutul declaratiei 205 Declaratie informativa privind impozitul pe venit, cu retinere la sursa, pe beneficiari de venit.
    Categoria: Legislatie Firme
    Declaratie noua - 012 - incapand cu 2013
    Declaratie noua - 012 - incapand cu 2013
    Formularul 012 - Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitului pe profit - a fost aprobat prin Ordinul ANAF nr. 1994/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 9 din 7 ianuarie 2012.
    Categoria: Legislatie Firme
    GHID pentru aplicarea sistemului TVA la incasare
    GHID pentru aplicarea sistemului TVA la incasare
    Persoanele impozabile care au sediul activitatii in Romania, a carei cifra de afaceri in perioada 1 oct. 2011 - 30 sep. 2012 inclusiv, nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei aplica incepand cu 01.01.2013 sistemul TVA la incasare.
    Categoria: Legislatie Firme
    Elemente obligatorii pentru facturare din 1 ianuarie 2013
    Elemente obligatorii pentru facturare din 1 ianuarie 2013
    Codul fiscal modificat prin OG nr. 15/2012 (29 august) modifica printre altele si art. 155 din Codul fiscal care contine regulile privind facturarea.
    Categoria: Legislatie Firme
    Reglementare termene de plata facturi
    Reglementare termene de plata facturi
    Proiect de lege privind reglementarea termenelor de plata pentru facturi si masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata a unor sume de bani rezultand din contracte incheiate intre profesionisti si intre acestia si autor
    Categoria: Legislatie Firme
    Data depunerii declaratiei prin mijloace electronice pe portalul e-Romania
    Data depunerii declaratiei prin mijloace electronice pe portalul e-Romania
    Data depunerii declaratiei prin mijloace electronice de transmitere la distanta pe portalul e-Romania este data inregistrarii acesteia pe portal, conform mesajului electronic transmis de sistemul de tranzactionare.
    Categoria: Legislatie Firme
    Contabilitatea certificatelor verzi
    Contabilitatea certificatelor verzi
    Se reglementeaza inregistrarea in contabilitate a certificatelor verzi, atat din punctul de vedere al producatorilor de energie din surse regenerabile, cat si a furnizorilor si producatorilor de energie electrica obligati sa achizitioneze certificate
    Categoria: Legislatie Firme
    Ordinea stingerii datoriilor la buget
    Ordinea stingerii datoriilor la buget
    Ordinea stingerii datoriilor la buget va fi cea aleasa de contribuabil.
    Categoria: Legislatie Firme
    Suspendarea executarii silite in cazul depunerii unei scrisori de garantie bancara
    Suspendarea executarii silite in cazul depunerii unei scrisori de garantie bancara
    In cazul contestatiilor, daca contribuabilul depune la organul fiscal competent o scrisoare de garantie bancara la nivelul obligatiilor fiscale, pana la solutionarea contestatiei se suspenda executarea silita.
    Categoria: Legislatie Firme
      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro