Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
56Judetul Bihor
65Judetul Bistrita-Nasaud
127Judetul Cluj
55357Municipiul Campia Turzii
54975Municipiul Cluj-Napoca
55008Municipiul Dej
55384Municipiul Gherla
55259Municipiul Turda
55446Oras Huedin
55473Aghiresu
55598Aiton
55623Alunis
55687Apahida
55776Aschileu
55838Baciu
55918Baisoara
56014Belis
56096Bobalna
56210Bontida
56265Borsa
56327Buza
56354Caianu
56425Calarasi
56461Calatele
56522Camarasu
56568Capusu Mare
56666Caseiu
57314Catcau
56773Catina
56844Ceanu Mare
56988Chinteni
57083Chiuiesti
57163Ciucea
57225Ciurila
57350Cojocna
57449Cornesti
55062Cuzdrioara
57546Dabaca
57582Feleacu
57644Fizesu Gherlii
57706Floresti
57742Frata
57948Garbau
57831Geaca
57902Gilau
58008Iara
58142Iclod
58204Izvoru Crisului
55106Jichisu De Jos
58259Jucu
58311Luna
58357Maguri-Racatau
58393Manastireni
58464Margau
58534Marisel
55160Mica
55277Mihai Viteazu
58552Mintiu Gherlii
58623Mociu
58721Moldovenesti
60169Negreni
58794Palatca
58856Panticeu
58918Petrestii De Jos
58990Ploscos
59014Crairat
59023Lobodas
59005Ploscos
59032Valea Florilor
59041Poieni
59130Recea-Cristur
59238Risca
59283Sacuieu
59434Sancraiu
55311Sandulesti
59498Sanmartin
59586Sanpaul
59327Savadisla
59416Sic
59657Suatu
59826Taga
59693Tritenii De Jos
59764Tureni
59880Unguras
59942Vad
60026Valea Ierii
60062Viisoara
60099Vultureni
243Judetul Maramures
314Judetul Salaj
305Judetul Satu Mare
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Apa alcalina ionizata Chanson Miracle MAX
    Raportare semestriala 2017 - func?ie de anumite criterii, o companie poate sa fie considerata microentitate, entitate mica, entitate mijlocie sau entitate mare
    Raportare semestriala 2017 - func?ie de anumite criterii, o companie poate sa fie considerata microentitate, entitate mica, entitate mijlocie sau entitate mare
    Salarii
    Raportare semestriala 2017 - func?ie de anumite criterii, o companie poate sa fie considerata microentitate, entitate mica, entitate mijlocie sau entitate mare.


    ACRONIS -Solu?ie de top Backup pentru fi?iere ?i dosare
    ACRONIS -Solu?ie de top Backup pentru fi?iere ?i dosare
    Legislatie Firme
    "Noua genera?ie Acronis True Image 2017 a fost singura solu?ie de backup care a reu?it sa opreasca atacurile de tip ransomware." THE INDEPENDENT IT SECURITY INSTITUTE AV TEST REVIEW


    Termen limita depunere Formular 010
    Termen limita depunere Formular 010
    Monografii contabile
    Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzând informa?ii referitoare la organizarea ?i conducerea contabilita?ii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilita?ii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declara?iei se face la ghi?eu, in format hârtie, sau prin po?ta (pentru a se evita aglomera?ia de la ghi?eu), prin scrisoare (cu valoare) recomandata, cu confirmare de primire.


    Impozit dividende 2017: informare oficiala ANAF
    Impozit dividende 2017: informare oficiala ANAF
    Legislatie economica
    Persoana juridica care distribuie dividendele are obligatia calcularii si retinerii impozitului pe veniturile sub forma de dividende, odata cu plata acestora. Termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare in care se face plata. In cazul dividendelor care nu au fost platite pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende se plateste pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator. Impozitul datorat se vireaza integral la bugetul de stat.


    Procedura de solu?ionare a deconturilor de TVA cu sume negative: precizari ANAF
    Procedura de solu?ionare a deconturilor de TVA cu sume negative: precizari ANAF
    Legislatie economica
    ANAF informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.262/ 13.04.2017 a fost publicat OPNAF 1232/2017 privind modificarea si completarea OPNAF 3699/2015 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. Noua reglementare este menita sa conduca, atat la solutionarea prompta a solicitarilor contribuabililor, cat si la o utilizare eficienta a resurselor administratiei fiscale si se aplica deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare depuse dupa data de 1 mai 2017.


    Concediul paternal se inregistreaza in Revisal?
    Concediul paternal se inregistreaza in Revisal?
    Monografii contabile
    Concediul paternal este reglemenat de Legea nr.210/1999 prind concediul paternal si de Normele metodologice de aplicare a Legii nr.210/1999, aprobate de HG nr.244/2000, care prevad ca tatal copilului nou-nascut are dreptul la un concediu paternal de 5 zile lucratoare. Concediul paternal se acorda in scopul de a asigura participarea efectiva a tatalui la ingrijirea noului-nascut, indiferent daca copilul este nascut din casatorie, din afara casatoriei sau este adoptat de titularul dreptului.


    Conven?ia civila: cum se impoziteaza ?i cum se declara in 2017
    Conven?ia civila: cum se impoziteaza ?i cum se declara in 2017
    Monografii contabile
    Pentru prestarea anumitor activita?i, angajatorii decurg de multe ori la contractele civile de prestare servicii, cunoscute sub denumirea de conven?ii civile, care nu se supun prevederilor Codului muncii ?i care pot fi incheiate doar pentru efectuarea unor activita?i cu caracter ocazional. in cazul conven?iei civile este exclusa dependen?a, subordonarea prestatorului fa?a de platitorul venitului ?i continuitea activita?ii desfa?urate. Altfel, acel act civil poate fi considerat ca mascheaza de fapt un raport de munca, fara sa se incheie un contract individual de munca, folosit de unii angajatori ca o modalitate mai flexibila, cu mai pu?ine obliga?ii ale angajatorului fa?a de salariat ?i mai pu?in costisitoare fiscal.


    Concediu de odihna: ce se intampla daca salariatul nu solicita concediul
    Concediu de odihna: ce se intampla daca salariatul nu solicita concediul
    Monografii contabile
    Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentan?ilor salaria?ilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Iar programarea se face pâna la sfâr?itul anului calendaristic pentru anul urmator, conform art.148 alin.(1) din Codul muncii. in cadrul perioadelor de concediu stabilite conform programarii, salariatul poate solicita efectuarea concediului cu cel pu?in 60 de zile anterioare efectuarii acestuia.


    Absen?ele nemotivate se inregistreaza in Revisal?
    Absen?ele nemotivate se inregistreaza in Revisal?
    Legislatie economica
    Potrivit art. 51 alin.(2) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, contractul individual de munca poate fi suspendat in situatia absentelor nemotivate ale salariatului, in conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil, prin contractul individual de munca, precum si prin regulamentul intern.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro