Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
56Judetul Bihor
65Judetul Bistrita-Nasaud
127Judetul Cluj
243Judetul Maramures
314Judetul Salaj
139704Municipiul Zalau
139740Oras Cehu Silvaniei
139811Oras Jibou
139884Oras Simleu Silvaniei
139937Agrij
139982Almasu
140084Babeni
140146Balan
140208Banisor
140244Benesat
140280Bobota
140324Bocsa
180037Boghis
140379Buciumi
140440Camar
140477Carastelec
140501Chiesd
140547Cizer
140583Coseiu
140627Crasna
140672Creaca
140823Criseni
140770Cristolt
140869Cuzaplac
140958Dobrin
141027Dragu
141081Fildu De Jos
141134Galgau
141232Garbou
141312Halmasd
141376Hereclean
141447Hida
141535Horoatu Crasnei
141580Ileanda
141722Ip
141786Letca
141884Lozna
142006Maeriste
141946Marca
142079Mesesenii De Jos
142122Mirsid
142177Napradea
142239Nusfalau
142284Pericei
142337Plopis
142373Poiana Blenchii
142426Romanasi
142499Rus
142612Sag
142550Salatig
142854Samsud
142676Sanmihaiu Almasului
142881Sarmasag
179695Simisna
142710Somes-Odorhei
142774Surduc
179631Treznea
142952Valcau De Jos
142970Lazuri
142989Preoteasa
142998Ratovei
143003Sub Cetate
142961Valcau De Jos
143012Valcau De Sus
143021Varsolt
143067Zalha
143147Zimbor
305Judetul Satu Mare
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Impozitul specific in 2017
    Impozitul specific in 2017
    Legislatie economica
    Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activita?i a fost publicata in M. Of. nr. 812 din 14 octombrie ?i intra in vigoare de la 1 ianuarie 2017.


    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Ghid privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii Europene
    Legislatie economica
    Persoanele impozabile stabilite in Romānia, care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru al Uniunii Europene au posibilitatea solicitarii rambursarii taxei pe valoarea adaugata achitata in acel stat, prin completarea si depunerea formularului 318 ?Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romānia, depusa potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal?.


    Termene depunere Revisal in 2017
    Termene depunere Revisal in 2017
    Salarii
    Legea aferenta Revisal este HG 500/2011


    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Legislatie economica
    Majoritatea companiilor incearca sa gaseasca modalitati legale prin care sa plateasca impozite mai mici. In fiscalitate exista principiul prin care orice companie este libera sa-si organizeze activitatea astfel incat sa poata sa-si optimizeze platile de taxe si impozite.


    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    Legislatie economica
    La contabilizarea operatiunilor trebuie avute in vedere atat documentele si clauzele contractuale care stau la baza lor, cat si reglementarile contabile in vigoare.


    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Legislatie economica
    Plafonul pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA. Plafonul pentru ie?irea din sistemul TVA la incasare. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitiile intracomunitare de bunuri. Plafonul pentru modificarea perioadei fiscale la TVA de la trimestru la luna. Plafonul pentru vanzari la distanta. Plafonul pentru trecerea de la norma de venit la sistem real.


    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    T.V.A.
    Important! Persoana impozabila trebuie sa pastreze un registru al bunurilor de capital care fac obiectul ajustarii taxei deductibile, care sa permita controlul taxei deductibile ?i al ajustarilor efectuate. Acest registru trebuie pastrat pe o perioada care incepe din momentul in care taxa aferenta achizi?iei bunurilor de capital devine exigibila ?i se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii. Orice alte inregistrari, documente ?i jurnale privind bunurile de capital trebuie pastrate pentru aceea?i perioada.


    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    Monografii contabile
    Garantiile de buna executie retinute de beneficiarii lucrarilor executate reprezinta active imobilizate.Acestea se evidentiaza in categoria imobilizarilor financiare si se mentin in aceasta categorie pe toata durata prevazuta in contract.


    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Monografii contabile
    in cazul unei societati comerciale, rezerva legala este deductibila in limita unei cote de 5% aplicata asupra profitului contabil, inainte de determinarea impozitului pe profit, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pāna ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat sau din patrimoniu, dupa caz, potrivit legilor de organizare si functionare.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro