Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
10Judetul Alba
1213Municipiul Aiud
1017Municipiul Alba Iulia
1348Municipiul Blaj
1874Municipiul Sebes
1151Oras Abrud
2915Oras Baia De Aries
1455Oras Campeni
1696Oras Cugir
1794Oras Ocna Mures
8096Oras Teius
1936Oras Zlatna
2130Albac
2309Almasu Mare
2381Arieseni
2577Avram Iancu
2988Berghin
3039Bistra
3397Blandiana
9026Bucerdea Granoasa
3459Bucium
4106Calnic
3761Cenade
3805Cergau
3841Ceru-Bacainti
3958Cetatea De Balta
1071Ciugud
4008Ciuruleasa
4188Craciunelu De Jos
4142Cricau
9019Cut
4240Daia Romana
4268Dostat
4302Farau
4366Galda De Jos
4482Garbova
4525Garda De Sus
4703Hoparta
4767Horea
4927Ighiu
4981Intregalde
5103Jidvei
5167Livezile
5210Lopadea Noua
5309Lunca Muresului
5336Lupsa
5577Metes
5700Mihalt
5755Miraslau
5826Mogos
6048Noslac
6119Ocolis
6164Ohaba
6217Pianu
6271Poiana Vadului
6397Ponor
6468Posaga
6547Radesti
6627Ramet
6592Rametea
6930Rosia De Secas
6761Rosia Montana
6976Salciua
7044Salistea
7348Sancel
7384Santimbru
7099Sasciori
7197Scarisoara
7810Sibot
7446Sohodol
7865Sona
7945Spring
7767Stremt
8014Sugag
8158Unirea
8229Vadu Motilor
8354Valea Lunga
8425Vidra
8826Vintu De Jos
83Judetul Brasov
145Judetul Covasna
190Judetul Harghita
261Judetul Mures
323Judetul Sibiu
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Sistem de Nano filtrare apa Chanson
    Modificare cote TVA de la 01.11.2018
    Modificare cote TVA de la 01.11.2018
    Legislatie economica
    Conform OUG 89/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare ?i pentru modificarea ?i completarea unor acte normative, publicata in data de 09.10.2018 in Monitorul Oficial, s-a reglementat aplicarea cotei reduse de TVA de 5% pentru servicii precum cazare, servicii de restaurant ?i catering, accesul in parcuri de distrac?ii, dar ?i pentru inchirierea terenurilor amenajate pentru camping


    Diurna in cuantum netaxabil se majoreaza de la 01.01.2019
    Diurna in cuantum netaxabil se majoreaza de la 01.01.2019
    Legislatie economica
    Conform H.G. nr. 714/2018- privind drepturile ?i obliga?iile personalului autorita?ilor ?i institu?iilor publice pe perioada delegarii ?i deta?arii in alta localitate, precum ?i in cazul deplasarii in interesul serviciului, publicata in Monitorul Oficial nr. 797 din data de 13.09.2018, au fost stabilite noi valori pentru indemniza?ie de deplasare, indemniza?ie de deta?are, aloca?ie de cazare etc.


    REPARTIZAREA DE DIVIDENDE iN TIMPUL ANULUI
    REPARTIZAREA DE DIVIDENDE iN TIMPUL ANULUI
    Legislatie economica
    Conform noilor reglementari privind repartizarea trimestriala a dividendelor, potrivit Legii 163/2018 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, Legii societatilor 31/1990, si Legii 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei (Monitorul Oficial 595 din 12 iulie 2018), se ofera posibilitatea acordarii de dividende trimestrial, comparativ cu distribuirea anuala ce era aplicata pâna la acest moment.


    Legea internshipului, nr. 176/2018 a fost promulgata
    Legea internshipului, nr. 176/2018 a fost promulgata
    Legislatie economica
    Pe parcursul unui an calendaristic, in functie de numarul de salariati angajati cu contracte de munca, organizatia gazda poate incheia, in mod simultan, contracte de internship pentru un numar de interni care nu poate fi mai mare de 5% din numarul total de angajati. Internul sau beneficiarul programului de internship are dreptul la o indemnizatie lunara neta de internship, din partea organizatiei gazda. Indemnizatia de internship va fi cel putin egala cu 50% din echivalentul salariului de baza minim brut pe tara, garantat in plata.


    Stimularea angajatorilor
    Stimularea angajatorilor
    Legislatie economica
    Pentru a sus?ine crearea de noi locuri de munca, precum ?i men?inerea acestora pe perioade de timp mai lungi, autorita?ile stimuleaza firmele care angajeaza anumite categorii de persoane, cum ar fi absolven?ii de liceu, tinerii cu risc de marginalizare sociala sau cei afla?i aproape de pensionare, prin primirea de bani de la stat sau beneficiind de scutiri de impozit, conform legisla?iei in vigoare. practic, crearea de noi locuri de munca, precum ?i pastrarea lor pe perioade mai lungi. in cele ce urmeaza, va prezentam situa?ia actualizata a sumelor respective, ce au fost recent majorate de Guvern.


    Cont unic Trezorerie: Ce impozite ?i contribu?ii se platesc in contul unic, incepând cu 01.07.2018
    Cont unic Trezorerie: Ce impozite ?i contribu?ii se platesc in contul unic, incepând cu 01.07.2018
    Legislatie economica
    incepând cu luna iulie 2018, nu vor mai exista doua conturi la Trezorerie, ci unul unic, in care contribuabilii vor putea efectua plata obliga?iilor fiscale administrate de organul fiscal central. Asadar, contribuabilii, vor face, incepând cu luna aceasta, plata in acela?i cont a contribu?iilor sociale, precum ?i a impozitului pe profit/ venit/ dividende, impozitului pe veniturile microintreprinderilor sau impozitul specific unor activita?i.


    Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal
    Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal
    Legislatie economica
    Conform noului Cod Fiscal, pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, precum si taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale.


    Calcul concedii medicale dupa 01-07-2018
    Calcul concedii medicale dupa 01-07-2018
    Legislatie economica
    Anumite prevederi ale OUG nr. 8/2018, privind modul de acordare si calcul a indemnizatiei pentru concedii medicale si care modifica temporar prevederile OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile isi inceteaza aplicabilitatea la 30.06.2018 pentru concediile medicale pentru incapacitatea de munca, urmand ca pentru concediile medicale de tip maternal sa inceteze la data de 30.09.2018.


    Drepturi autor 2018
    Drepturi autor 2018
    Legislatie economica
    Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala sunt veniturile din valorificarea sub orice forma a drepturilor de proprietate intelectuala ce provin din drepturi de autor si drepturi conexe dreptului de autor, inclusiv din crearea unor lucrari de arta monumentala, brevete de inventie, desene si modele, marci si indicatii geografice, topografii pentru produse semiconductoare si altele asemenea. Fiscalitatea veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala a fost reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 18/2018 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, ce a intrat in vigoare din data de 23 martie 2018.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro