Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona Bucuresti - Ilfov
877Zona Centru
10Judetul Alba
83Judetul Brasov
145Judetul Covasna
190Judetul Harghita
83561Municipiul Gheorgheni
83632Municipiul Toplita
83320Municipiul Miercurea Ciuc
83133Municipiul Odorheiu Secuiesc
83428Oras Baile Tusnad
83464Oras Balan
83491Oras Borsec
83525Oras Cristuru Secuiesc
83749Oras Vlahita
83785Comuna Atid
83847Comuna Avramesti
83936Comuna Bilbor
83151Comuna Bradesti
83963Comuna Capalnita
84102Comuna Carta
86461Comuna Ciceu
83981Comuna Ciucsangeorgiu
84004Armaseni
84013Armasenii Noi
84022Bancu
84031Ciobanis
83990Ciucsangeorgiu
84040Cotormani
84059Eghersec
84068Ghiurche
84077Potiond
84086Comuna Ciumani
84148Comuna Corbu
84175Comuna Corund
86446Comuna Cozmeni
84237Comuna Danesti
84380Comuna Darjiu
84264Comuna Dealu
84344Comuna Ditrau
83197Comuna Feliceni
84415Comuna Frumoasa
84460Comuna Galautas
84558Comuna Joseni
84594Comuna Lazarea
86479Comuna Leliceni
84629Comuna Lueta
84656Comuna Lunca De Jos
84754Comuna Lunca De Sus
84825Comuna Lupeni
86438Comuna Madaras
84923Comuna Martinis
85056Comuna Meresti
85074Comuna Mihaileni
85127Comuna Mugeni
85243Comuna Ocland
83375Comuna Pauleni-Ciuc
85289Comuna Plaiesii De Jos
86487Comuna Porumbeni
85341Comuna Praid
86495Comuna Racu
85412Comuna Remetea
85467Comuna Sacel
85680Comuna Sancraieni
85760Comuna Sandominic
85788Comuna Sanmartin
85840Comuna Sansimion
86519Comuna Santimbru
85528Comuna Sarmas
86501Comuna Satu Mare
85582Comuna Secuieni
85626Comuna Siculeni
85984Comuna Simonesti
85877Comuna Subcetate
85920Comuna Suseni
86453Comuna Tomesti
86133Comuna Tulghes
86188Comuna Tusnad
86222Comuna Ulies
86311Comuna Varsag
86339Comuna Voslabeni
86366Comuna Zetea
261Judetul Mures
323Judetul Sibiu
813Zona Nord-Est
868Zona Nord-Vest
831Zona Sud - Muntenia
822Zona Sud-Est
840Zona Sud-Vest - Oltenia
859Zona Vest

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Cum identificam ecranul touchscreen al unui POS All In One?
    Cum identificam ecranul touchscreen al unui POS All In One?
    Windows 10
    Este posibil ca in urma instalării sistemului de operare Windows 10 cele doua ecrane ale POS-ului sa nu fie corect identificate. Daca atunci când atingeți touchscreen-ul principal al POS-ului comenzile dvs. sunt executate pe celălalt ecran (adică pe așa zisul ecran client) atunci va trebui sa identificați manual care este ecranul de tip touch.


    Data incetării suspendării contractului de muncă in Revisal
    Data incetării suspendării contractului de muncă in Revisal
    Legislatie Firme
    Referitor la inregistrarea incetării suspendării, potrivit prevederilor art.3 alin.(2) lit.o) si art.4 alin.(1) lit.e) din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților (REVISAL), cu modificările si completările ulterioare, perioada, cauzele de suspendare si data incetării suspendării contractului individual de muncă, cu excepția cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale, se completează in Revisal si se transmit către Inspectoratul teritorial de muncă cel târziu in ziua anterioară datei suspendării/datei incetării suspendării, cu excepția situației absențelor nemotivate când transmiterea in registru se face in termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării.


    Noutăţi privind evidenţa orelor de muncă prestate de salariaţi
    Noutăţi privind evidenţa orelor de muncă prestate de salariaţi
    Legislatie Firme
    In data de 14 mai 2019 Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat cu privire la obligația angajatorilor de a ține o evidență a tuturor orelor lucrate de angajați, in baza dreptului Uniunii Europene. in esență, problema a vizat orele concrete cu privire la care trebuie ținută o evidență: doar cele lucrate suplimentar sau și cele lucrate in mod obișnuit.


    Barcode + Mouse Reader
    Barcode + Mouse Reader
    IT Hardware
    Nexy SW3 - Cititorul de coduri de bare cu maus integrat sau mausul cu cititorul de coduri de bare integrat este un dispozitiv nou si inovativ care vine sa ne crească productivitatea și de ce nu confortul la locul de muncă.


    Munca part time in construcții poate fi uneori dezavantajoasă atât pentru angajator, cât și pentru salariat
    Munca part time in construcții poate fi uneori dezavantajoasă atât pentru angajator, cât și pentru salariat
    Legislatie Firme
    Taxarea salarială in cazul contractelor cu normă parțială a devenit, de la inceputul acestui an, și mai complicată. Există salarii minime multiple la care trebuie să se raporteze angajatorii, există facilități fiscale ce pot sau nu să fie aplicate in sectorul construcțiilor, există diferențe uneori semnificative pe care angajatorii trebuie să le scoată din buzunar pentru a se atinge nivelul taxării minime, de la caz la caz. Iar unii dintre angajații part time din construcții par să fie "loviți" din mai multe părți de legislația fiscală recentă.


    Modificări și completări ale legislației privind zilierii incepând cu data de 19.04.2019
    Modificări și completări ale legislației privind zilierii incepând cu data de 19.04.2019
    Legislatie Firme
    Noi domenii in care pot fi folosiţi zilierii * ingrijirile zilierilor accidentați sau care au boli profesionale trebuie plătite de angajatori * Zilierii sunt obligați la plata contribuției sociale la pensii (CAS) la fel ca salariații * Registrul electronic in locul celui scris


    Windows 10 utilizat ca server pentru aplicații
    Windows 10 utilizat ca server pentru aplicații
    Windows 10
    in acest articol vom explica, pas cu pas, ce anume trebuie să facem pentru a configura un calculator cu Windows 10 ca server pentru Nexus ERP si baza de date MS SQL. Poate fi Windows 10 versiunea Pro, Enterprise sau chiar Home. De asemenea, tot aici ne vom lămuri când trebuie să folosim Windows 10 pe un server si când nu trebuie și când trebuie să folosim un server asamblat din componente și când trebuie să folosim un server brand (HP, Dell, Intel etc).


    EVALUAREA ACTIVELOR  IMOBILIZATE
    EVALUAREA ACTIVELOR IMOBILIZATE
    Legislatie Firme
    Articolul prezintă teoretic şi practic cele mai recente noutăţi privind reflectarea in contabilitate a operaţiunilor referitoare la reevaluarea imobilizărilor corporale, precum şi a modalităţilor de trecere de la metoda reevaluării la metoda costului istoric, in cazul acestora.


    Recuperare pierderi din profiturile obținute in următorii 7 ani
    Recuperare pierderi din profiturile obținute in următorii 7 ani
    Legislatie Firme
    Firmele care n-au avut profit pot recupera pierderile declarate prin D101 din profiturile obținute in următorii 7 ani. Companiile cu afaceri de peste un milion de euro sunt obligate să depună declarația 101, referitoare la impozitul pe profit, chiar dacă in anul 2018 au ieșit in pierdere, prevede legislația in vigoare. Concret, impozitul este datorat numai dacă firma are profit, in timp ce pierderea fiscală se recuperează in următorii ani.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro