Coduri SIRUTA - Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative din Romania

Cauta coduri SIRUTA in baza de date

Selectati zona
Introduceti cheia de cautare (localitate)

Nomenclatorul de coduri SIRUTA

886Zona BUCURESTI - ILFOV
877Zona CENTRU
10Judetul Alba
83Judetul Brasov
145Judetul Covasna
190Judetul Harghita
261Judetul Mures
323Judetul Sibiu
143619Municipiul Medias
143450Municipiul Sibiu
143682Oras Agnita
144054Oras Avrig
143735Oras Cisnadie
143771Oras Copsa Mica
143806Oras Dumbraveni
144928Oras Miercurea Sibiului
143851Oras Ocna Sibiului
145499Oras Saliste
145827Oras Talmaciu
146012Alma
143888Altina
143922Apoldu De Jos
143959Arpasu De Jos
143995Atel
144116Axente Sever
144232Barghis
144152Bazna
144198Biertan
144303Blajel
146021Boita
145845Boita
145863Lazaret
145872Lotrioara
145881Paltin
144376Bradeni
144349Brateiu
144410Bruiu
144508Carta
144535Cartisoara
144456Chirpar
143487Cristian
144553Darlos
144599Gura Raului
144615Hoghilag
144651Iacobeni
144713Jina
144731Laslea
144795Loamnes
144866Ludos
144893Marpod
144964Merghindeal
144991Micasasa
145042Mihaileni
145104Mosna
145140Nocrich
145202Orlat
145220Pauca
145275Poiana Sibiului
143502Poplaca
145293Porumbacu De Jos
145355Racovita
143520Rasinari
145382Rau Sadului
145408Rosia
145471Sadu
145667Seica Mare
145738Seica Mica
143557Selimbar
145603Slimnic
145765Sura Mare
145792Sura Mica
143646Tarnava
145907Tilisca
145934Turnu Rosu
145961Valea Viilor
145998Vurpar
813Zona NORD-EST
868Zona NORD-VEST
831Zona SUD - MUNTENIA
822Zona SUD-EST
840Zona SUD-VEST - OLTENIA
859Zona VEST

Instructiuni de utilizare

Ce anume reprezinta codurile SIRUTA?

SIRUTA este acronimul de la Sistemul Informatic al Registrului Unitatilor Teritorial - Administrative si codul SIRUTA este un simbol numeric specific unei anumite localitati.

Registrul unitatilor administrativ - teritoriale - SIRUTA - reprezinta un sistem de inregistrare, evidenta si actualizare a unitatilor administrativ - teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automata a datelor.

Teritoriul Romaniei este structurat in urmatoarele tipuri de unitati administrativ - teritoriale:
  • NIVEL 1: Judete, Municipiul Bucuresti
  • NIVEL 2: Municipii, Orase, Comune
  • NIVEL 3: Localitati componente, Sate, Sectoare ale capitalei 1. Judetul - este unitatea administrativ - teritoriala alcatuita din municipii, orase si comune ca unitatti de baza ale organizarii administrativ - teritoriale a tarii, in functie de conditiile geografice, economice si social - politice, etnice, de legaturi culturale si traditionale ale populatiei.

    2. Municipiul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter general urban care are un numar mai mare de locuitori, o insemnatate deosebita in viata economica, social politica si cultural - stiintifica a tarii, un important fond de locuinte si dotari edilitar - gospodaresti, o retea complexa de unitati de invatamant, sanatate si culturala; se compune din una sau mai multe localitati componente in unele cazuri chiar si sate.

    3. Orasul - este unitate administrativ - teritoriala cu caracter urban alcatuit din una sau mai multe localitati componente, (uneori poate cuprinde si sate), avand dimensiuni variabile; cuprinde dotari edilitare speciale cu functie politic - administrativa, industriala, comerciala, sau culturala si cladiri grupate in ansambluri arhitectonice si organizate in zone cu utilizari bine definite.

    4. Comuna - este unitate administrativ - teritoriala alcatuita din unul sau mai multe sate care cuprind populatie rurala unita prin comunitate de interese si traditii, fiind organizata in functie de conditiile economice, social - culturale si geografice.

    5. Localitatea componenta - este o asezare umana cu populatie urbana constituind o categorie social - teritoriala complexa; este o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe mai dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc.

    6. Satul - este o asezare umana mai putin dezvoltata din punct de vedere edilitar gospodaresc a carei populatie se ocupa in deosebi cu agricultura, constituind o categorie social - teritoriala complexa; este alcatuita dintr-o aglomerare de case si constructii gospodaresti anexe intr-un teritoriu cu specific rural.

    7. Capitala tarii, municipiul Bucuresti, este organizata din punct de vedere teritorial administrativ in 6 sectoare delimitate pe criterii social - culturale si geografice.

    In mod uzual unitatile teritoriale elementare, de tipul localitate componenta, sat, sector le numim localitate.

    Municipiile sau orasele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale judetului, sunt municipii, respectiv orase resedinta de judet.
    Localitatile componente in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale municipiului sau orasului, sunt localitati componente resedinta ale municipiului, respectiv ale orasului.
    Satele in care isi au sediul organele de conducere administrativa ale comunei sunt numite sate - resedinta de comuna.

    In registrul SIRUTA, sunt cuprinse atat unitatile administrativ - teritoriale de tip judet, municipiu , oras si comuna , cat si categoriile de asezari umane de tip sat, localitate componenta si sector (le numim unitati teritoriale elementare).

    Sursa: Institutul National de Statistica a Romaniei
    www.insse.ro
  • Identificarea codului SIRUTA pentru o anumita localitate

    Termene depunere Revisal in 2017
    Termene depunere Revisal in 2017
    Salarii
    Legea aferenta Revisal este HG 500/2011


    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Cum po?i folosi noul Cod Fiscal pentru a scadea impozitele ?i taxele
    Legislatie economica
    Majoritatea companiilor incearca sa gaseasca modalitati legale prin care sa plateasca impozite mai mici. In fiscalitate exista principiul prin care orice companie este libera sa-si organizeze activitatea astfel incat sa poata sa-si optimizeze platile de taxe si impozite.


    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    inregistararea opera?iunilor specifice leasingului
    Legislatie economica
    La contabilizarea operatiunilor trebuie avute in vedere atat documentele si clauzele contractuale care stau la baza lor, cat si reglementarile contabile in vigoare.


    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Plafoane fiscale utilizate in anul 2017
    Legislatie economica
    Plafonul pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA. Plafonul pentru ie?irea din sistemul TVA la incasare. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitiile intracomunitare de bunuri. Plafonul pentru modificarea perioadei fiscale la TVA de la trimestru la luna. Plafonul pentru vanzari la distanta. Plafonul pentru trecerea de la norma de venit la sistem real.


    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    Excluderi sau limitari ale dreptului de deducere TVA
    T.V.A.
    Important! Persoana impozabila trebuie sa pastreze un registru al bunurilor de capital care fac obiectul ajustarii taxei deductibile, care sa permita controlul taxei deductibile ?i al ajustarilor efectuate. Acest registru trebuie pastrat pe o perioada care incepe din momentul in care taxa aferenta achizi?iei bunurilor de capital devine exigibila ?i se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii. Orice alte inregistrari, documente ?i jurnale privind bunurile de capital trebuie pastrate pentru aceea?i perioada.


    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    inregistrarea in contabilitate a garantiilor de buna executie
    Monografii contabile
    Garantiile de buna executie retinute de beneficiarii lucrarilor executate reprezinta active imobilizate.Acestea se evidentiaza in categoria imobilizarilor financiare si se mentin in aceasta categorie pe toata durata prevazuta in contract.


    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Cum stabilim valoarea si cum inregistram in contabilitate rezervele legale obligatorii
    Monografii contabile
    in cazul unei societati comerciale, rezerva legala este deductibila in limita unei cote de 5% aplicata asupra profitului contabil, inainte de determinarea impozitului pe profit, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pāna ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat sau din patrimoniu, dupa caz, potrivit legilor de organizare si functionare.


    Monografie contabila dividende
    Monografie contabila dividende
    Monografii contabile
    Anii 2016 si 2017 sunt cei mai favorabili ridicarii de dividende, pentru ca se plate?te un impozit de 5%, fara alte taxe. Po?i beneficia de aceasta facilitate inepand cu 01 ianuarie 2016.


    Modificare cota tva din 20 in 19 incepand cu 01.01.2017
    Modificare cota tva din 20 in 19 incepand cu 01.01.2017
    Legislatie economica
    Incepānd cu data de 01.01.2017, se modifica cota standard de TVA. Noua cota de TVA va fi de 19 % in loc de 20%.


      Linkuri utile
       NXM Online Tools
    NXM.ro

       Nexus ERP Software
    NexusERP.ro

       Cursuri de schimb valutare
    cursvalutar-db.ro

       Gazduire web si Domenii .RO
    123Host.Ro

       Valideaza Coduri Uzuale
    Valideaza.Ro

       Coduri Postale
    CoduriPostale-db.Ro

       Coduri Utile
    123Coduri.Ro